Search Results

Search results 1-20 of 296.

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• utväckling av IKA?

3ttt - - Speldiskussioner

ok får ni ha åsikter/ider på forumet?

• utväckling av IKA?

ja 123abc, om det är sådant som roar några, så är det bra bara det inte blir som piraterna som en del "bara" håller på med utan att ha det vetenskapligt belagt så tror jag att piraterna skadar IKA mer, än det tillför spelglädje :-/ det verkar som att en del "nya" spelare slutar på grund av det cooper och disconect mf ser ni något som vi vanliga spelare inte ser utveckling av spelet, vilja/ider från GF att göra IKA mer attraktivt? ta omröstningarna om funktioner, som fans förut, finns det plan på…

• utväckling av IKA?

varför startade jag denna tråd ? jo pga en annan tråd, Ikariam: 23 postulates – an open letter to the Gameforge AG The Initiative Aug 30th 2018 jag vill se en utveckling av spelet som gagnar: i första hand spelaren (mej), i form av spelupplevelse mm i andra hand GF, som vill tjäna pengar (det är därför företag finns) som tråkig svensk, ser jag ett intresse för båda parter i detta kan GF sänka sina vinstkrav (i nutid) på spelet och satsa på utveckling i stället, så kan det gynna dom i förlängning…

• utväckling av IKA?

vad jag vill se är massor med ider om sedan GF tar till sej en och annan av dom är det bra utveckling av spelet = liv = inkomst eller har GF gett upp, och inväntar att det dör ut av sej själv? vad tycker ni som är mer involverade i GF?

• utväckling av IKA?

är det verkligen ingen som har lust att kommentera???? alla är välkomna att säga något oavsett roll i spelet

• utväckling av IKA?

som vi nu ser finns det ett missnöje med GF's sätt att hantera IKA ( se andra trådar) vad vi spelare vill se är en utveckling av spelet, inte bara starta nya servrar vad jag personligen vill ha är "nya" funktioner ev någon utveckling av miraklen, sidofunktioner i dessa osv eller ett andra mirakel på ön med en ny funktion, som att spara eller öka på något i staden / för spelaren eller logg in bonus på flera saker, tex urnan skulle kunna ge en mindre utdelning av ambrosia även för icke betalande s…

• det gör inget att du försöker förvrida fakta den taktiken har alltid fungerat på IKA Eller? plundrar en spelare en annan spelare uppstår en konflikt, den har du / ni skapat, oavsett om det är pirat eller traditionell plundring jag erkänner att du är bättre än mej på piratandet, så jag slår tillbaka på traditionellt vis, just nu block och ockupation jag tycker att piratadet inte ska finnas i spelet, då det gör att en del spelare tröttnar och försvinner :-/ (men det vet ju alla som läst mina tidig…

• en gång, men det var inte min grej :-/ vilket resmål är din dröm (du inte behöver betala själv)

• Scandinavisk server (SCA)

3ttt - - Spelförslag & Idéer

hej disconnect det är en flerdelad ide 1 - dels original, om en ny skandinavisk server 2 - dels om server sammanslagning 3 - dels om nya funktioner jag antar att det är om den första, som du refererar till

när det gäller förbättringar, tror jag inte att det kommer att hända, tyvärr jag kan komma med tankar och ider om de vill, då får de svenska / skandinvisktalande GF representanterna kontakta mej (men det kommer inte att hända tror jag) då jag har inte kunskap om vad som behövs för att förbättra spelmotorn, mm, så att ge ider är en sak, genomföra dom är en annan det ser mer ut som att det är en defensiv hållning i spelet, dvs att sammanslagningar osv, är deras ide det kommer nog inte in tillräckl…

Det har som 30nord säger varit uppe tidigare, i samband med serversammanslagningar osv OM det skulle bli så att det blir nordiska servrar, önskar jag att Detta: -dels blir en helt ny server, där alla får börja från start (helst utan pirater) -dels att de nationella servrarna slås ihop på flera servrar (2-4st), så alla kan välja en efter storlek. eller att det per automatik ges begränsningar i storlek (totalpoäng) så inte en 10 mille spelare kan gå in och dominera i en med mindre spelare, typ 1 m…

• hejsan om du var inaktiv så är gränsen för "säkra" lägre, ca 20% av det normala tror jag kollade det var 2560 på nivå 32

• Ny krigsserver?

3ttt - - Ikariam - Epsilon

vad har hänt med AoS?

• Lek - Gissa vem som kommer sen

3ttt - - Forumspel

icke provar med Bitta

3ttt - - Forumspel

nej men det blir Xena igen tror jag

• Ny server

3ttt - - Ikariam - Delta

om ni får "fel" nick, så går det bra att ändra det i "inställningar/kontodata"

3ttt - - Forumspel

nej men nästa blir disconekt

3ttt - - Forumspel

det är låg fart på denna tråd :-/ jag gissar på Preben

3ttt - - Forumspel

japp jag gissar på donna som nästa

3ttt - - Forumspel

nopp men nästa blir disconnect, tror jag