Search Results

Search results 1-20 of 52.

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Krig KxH vs. Hovet.

Charlottenburg - - Ikariam - Delta

Nja, nu hann väl inte ens de som faktiskt var sugna på att anfalla er göra det innan ni gick till attack. Så det är väl inte mer än riktigt att ni nu officiellt förklarat oss krig. Men men....Bara att veva igång på allvar nu då.

• Sambo med en 1/4 danska räknas inte va? Werlis?

• Lek - Gissa vem som kommer sen

Charlottenburg - - Forumspel

Nix! Jag som gör premiär i den här tråden. Nästa Sillen?

• Hovet

Bristen på svar beror väl på att de flesta hos oss inte hänger här antar jag? Ni har ju sedan CoB inte ville kriga med er tuffat runt i våra städer nästan varje dag men vi ser förstås att ni inte slagit på stora trumman. Det har ju gjort att vi nog trott att det skulle dyka upp en krigsförklaring såsmåningom. Den har uteblivit men vi är några som försökt bjuda er lite motstånd utan att vi egentligen har tokrustat i hopp om att det inte ska eskalera. Spelaren, du nämner turbo, uttrycker möjligtvi…

• KR KxH vs Hovet

Slänger in de sista(?) rapporterna även om de striderna förstås inte genomfördes under normala förhållanden då de avslutades ett dygn efter krigsslut. För att fira freden avslutades den stora skeppsbränningen i Vinotinto med ett koloss-alt fyrverkeri. Sjöstrid nära Vinotinto (11.09.2017 22:14:45) Borntofun[-H-] från Farrezzz, svavel 1, Falsterbo, Hököpinge, Skanör, Tygelsjö, Klagshamn, Vintrie, sir M[-H-] från Missplaced, Eren, Levi, Krysios, marmor, Mermerpolis, mikel[-H-] från Tirith, Fisken[-…

• KR KxH vs Hovet

Lägger in åt Frölunda Strid om Levi (05.09.2017 18:23:23) Lampa[KxH] från Marmor vs Frölunda[-H-] från Levi --------------------------------------------------------------------------------------------- ............................................. - Svavelkarabinjär......................638(-0) Svärdsman.............................0(-410) - Svärdsman..........................1197(-294) ............................................. - Hoplit..............................842(-243) Gyrokopter......…

• KR KxH vs Hovet

Sjöstrid nära Marmor (09.09.2017 4:21:08) sir M[-H-] från Nr 9 vs Lampa[KxH] från Marmor, Glöd, Vin --------------------------------------------------------------------------------------------- Rammskepp............................219(-75) - Rammskepp.............................0(-100) Mörsarskepp...........................278(-0) - Mörsarskepp............................0(-58) Ångpistong..........................148(-102) - Ångpistong............................0(-209) Raketskepp.............…

• KR KxH vs Hovet

Förlust men en sån pass stor strid förtjänar väl att vara med här. Sjöstrid nära Calizapolis (05.09.2017 9:28:07) Frölunda[-H-] från Sofrepolis, Hawila[-H-] från Mermerpolis, sir M[-H-] från Varovikpolis, Mermerpolis, Bohuslän vs Frost[KxH] från Baywatch, Bremner[KxH] från ÖSTERÅKER, Rodmund[KxH] från Villa Bling, Preben[KxH] från Ejdern, Sinister[KxH] från Roma, Nosferatu[KxH] från The KOP, Floki[KxH] från LÅNGHOLMEN ------------------------------------------------------------------------------…

• KR KxH vs Hovet

Även om uppslutningen inte var så där lysande var Mackan inte helt själv när striderna på den ön tog fart...Förluster för mig men de har inte postats förut vad jag sett. Sjöstrid nära Stad 5 (30.08.2017 22:56:49) Frölunda[-H-] från Levi, sir M[-H-] från MMG vs Nosferatu[KxH] från Malkavians, Bremner[KxH] från Stad 5, Baywatch, Röde Orm[KxH] från Orrefors, Sportster[KxH] från Falken --------------------------------------------------------------------------------------------- Snabb Paddelbåt......…

• KR KxH vs Hovet

Sjöstrid nära Bohuslän (04.09.2017 14:48:32) sir M[-H-] från Varovikpolis vs RoadGunnerP[KxH] från KR-Delfin --------------------------------------------------------------------------------------------- Rammskepp...........................199(-161) - Rammskepp.............................0(-161) ............................................. - Eldskepp..............................7(-306) Mörsarskepp............................86(-4) - Mörsarskepp...........................86(-82) Ångpistong....…

• KR KxH vs Hovet

Lägger in åt Frölunda. > Sjöstrid nära Reiner > (03.09.2017 6:11:00) > Frölunda[-H-] från Reiner, Eren, Hawila[-H-] från Vinotinto, Polis, Athen, Styx0r[-H-] från Fyran > vs > Nosferatu[KxH] från Athen, Ackerman, Lampa[KxH] från Sten 1 > > --------------------------------------------------------------------------------------------- > Rammskepp...........................1456(-36) - Rammskepp.............................0(-124) > Ballistskepp..........................173(-0) - Ballistskepp........…

• KR KxH vs Hovet

Aha...så det var starten. Ett litet bidrag till tråden. Sjöstrid nära Hulkens all (30.08.2017 13:17:24) månelli[-H-] från Hulkens all, Daredevil[-H-] från Ackerman, sir M[-H-] från Reiner vs Bremner[KxH] från Stad 2 --------------------------------------------------------------------------------------------- Rammskepp............................540(-42) - Rammskepp...........................840(-108) Mörsarskepp...........................150(-0) - Mörsarskepp...........................336(-0) Ån…

• KxH vs Hovet

Va?! Får vi inte slåss i kulisserna längre?

• ET vs LSW

Japp! Fred skall åter råda och jag hoppas också att alla kan låta bli de röda fientliga knapparna i menyerna framöver. Tack för den här gången! Mvh sir M (Tråden stängs då fred har förhandlats fram. /Tofo, moderator)

• KR ET - LSW

-ET- var ju med på ett litet hörn iaf.... > Sjöstrid nära Svavelstaden > (29.05.2017 12:56:58) > Hitek83[LSW] från Kristall City, Druva City, Svavel City, lukas_o[LSW] från Fallen angel, Frölunda[LSW] från Athen, Newmill[-ET-] från Svalbard, Poff, Den gamle[LSW] från Safir, Bjälken, Hawila[LSW] från Svavel City, Marmorstaden, Hawila City, Svavelstaden, Vinotinto, sir M[LSW] från Poff, Elda[LSW] från Poff > vs > Floki[KxH] från Maggie Bay, Lampa[KxH] från Krutdurken, Preben[KxH] från Fenix, Sinis…

• KR ET - LSW

Frölunda bad mig lägga upp följande rapporter. /sir M > Sjöstrid nära Tuborg > (26.05.2017 10:28:42) > Elda[LSW] från Soverin, Reiner, Stalingrad, Frölunda[LSW] från Gambrinus--V > vs > Åtta bier[-ET-] från Tuborg, Dryad[-ET-] från Mars H, Donna[-ET-] från WineShadow, sillen[-ET-] från Gambrinus--V, Falcon--K > > --------------------------------------------------------------------------------------------- > Rammskepp...........................193(-300) - Rammskepp..........................3159(-…

• ET vs LSW

Om du menar här så kan man ju inte hänga på forumet hela tiden? Dessutom verkar en (märkligt?) stor andel av de våra inte hålla till här. Men du har ju hälsat på mig iaf! Vet att det är en fin druva vi har som specialitet men i längden blir den lite trist. Jag har hört att det finns bra sorter långt nere i sydväst. //sir M

• Krig eller fred LSW

Tyvärr ser det ut som historien upprepar sig, iaf sett utifrån det som når mig. Sirenia plundrar nån i LSW. Några i LSW hämnas och -ET- slår tillbaka och så var det igång... Men jag har förstås ingen komplett bild och vet inte om vad som föregått attackerna. Jag kan tycka att alla fientligheter avbryts nu och att vidare överträdelser rapporteras till respektive diplomat. Eventuella hämndaktioner kan tas därifrån... Kan vi spara krigandet till hösten så är jag nöjd! //sir M

• ET vs LSW

LSW tackar för den här drabbningen och alla trevliga besök det medförde. Vila upp er ordentligt i moderskeppets trygga kvarter. Vi i LSW kan redan se hur de vita duvorna börjat häcka på de nu avsvalnade smedjorna och de första gröna kvistarna på olivträden börjar framträda. Nu hoppas vi på en fortsättningsvis lugn vår! //sir M (Tråden stängs då fred har förhandlats fram. /Tofo, Moderator)

• ET vs LSW

En förlust från i tisdags Sjöstrid nära Svalbard (22.03.2017 12:42:34) Daredevil[LSW] från GSG 9, AREA 51, sir M[LSW] från Poff, Kristall City, Rock Fast, ripa64[LSW] från ripstone 3, ripkrystal vs Xena[-ET-] från Mars H, sillen[-ET-] från KorsBars Staden, sCorpK[-ET-] från Polis, Tuborg, luckan[-ET-] från Polis, Lord Draper[-ET-] från Mars H, Åtta bier[-ET-] från Mars H --------------------------------------------------------------------------------------------- Rammskepp.......................…