Search Results

Search results 1-20 of 383.

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Lek - Gissa vem som kommer sen

30nord - - Forumspel

Sillburken har locket på,men här er jag:) Garanterat Turbo nu..

• #Dina trupper har rapporterats som försvunna.# Men om du inte är komfortabel med min förklaring får du väl hälsa på mig och då kan vi kanske ta våran lilla konflikt ingame?

• Den fråga kunde du gärna ställe ingame,men svaret är att jag nyss ockuperade alla Slows hamnar som jag känner till och om du råkade med i farten beklagar jag.

• Jag spelar på Epsilon, och tyvärr förekommer där mycket fusk med Pirateriet . Jag har ju IP delning för att så är ju reglerna.Men dom som inte har IP delning och har 16 kolonier där enbart matar med Piratpoäng och känner sig väldigt duktiga..vad gör ni med dom?..Ingenting och därför kommer även jag att sluta på Epsilon.. Kolla Slow..Där har ni ett objekt som ni kan träna på! Men tack och hej fra mig

• Krigsrapporter KxH - ET

30nord - - Ikariam - Delta

Morgongympa Strid om Drunken Sailor (21.10.2018 9:25:02) RoadGunnerP[KxH] från Edilia, Spole[KxH] från Lucas 4, jocks77[KxH] från Lucas 1, 30nord[KxH] från Eddén vs Åtta bier[-ET-] från Budweiser, Hamilton[-ET-] från Balquhidder --------------------------------------------------------------------------------------------- Svärdsman..........................1844(-584) - Svärdsman............................0(-2563) Hoplit.............................2179(-453) - Hoplit.............................…

• Jag kommer ur garderoben nu Ni är 3 medlemmar i alliansen Mjau och ledande i piratligan, ni är mycket duktiga Din ledare Fanta tastisk plundrade mig på 124000 piratpoäng sista dagen i omgången och ursäkten var att hen hade en dispyt med Röda ormen i min allians. Är det då så jävligt märkligt att jag ger mig på dig ? Lämna alliansen och det är lugnt och ha en bra dag

• Scandinavisk server (SCA)

30nord - - Spelförslag & Idéer

Verkar som att du skulle kunde göra väldigt mycket nyttigt på GameForce 3ttt.Mycket bra skrevet ! Tyvärr är det enbart du och jag som läser detta ,så är det numera.

• Blockering

30nord - - Spelhjälp & Frågor

Pirateriet är ett helt fristående del av spelet, så även om du skrapar ihop en massa piratpoäng i början och tänker "nu går jag på semester och kommer hem just på sista dagen kl. 17:59" funkar det inte:) För dom kan plundra dig på PP även om du är i semesterläge Likaså är det med blockering av hamn osv för det är helt enkelt två olika spel på samma plattform.

• Scandinavisk server (SCA)

30nord - - Spelförslag & Idéer

Detta förslag har varit uppe ett flertal gånger bland annat ifrån mig. Det skulle ge en helt anden dimension till ex. krig mellan allianser och kunde vara väldigt kul. Men GF envisas med att enbart starta nya server på nationell nivå tyvärr. Jag kan garanterar att det funkar bra med Norska Svenska och Danska , men tyvärr inte Finska som språk. Hoppas att GF rycker upp sig för det kunde bli en framgång .

• Kr KxH-Hovet

Beorn och Daredevil bjöd på en match och det var trevligt. Tyvärr för dom var dom ensamma och det var inte vi. Strid om Storön (19.01.2018 20:47:38) Daredevil[-H-] från A10 Thunderbolt, B-52, Beorn[-H-] från Braavos, Lannisport, Qarth, Meereen vs Nosferatu[KxH] från Deltamill, Frusto[KxH] från Fjalar, Resebyrån, 30nord[KxH] från Storön, Resebyrån --------------------------------------------------------------------------------------------- Svavelkarabinjär.....................0(-1052) - Svavelkar…

• Kr KxH-Hovet

Strid om Storön (16.01.2018 1:28:14) Frölunda[-H-] från Braavos vs 30nord[KxH] från Storön, Deltamill, Frusto[KxH] från Fjalar --------------------------------------------------------------------------------------------- Svavelkarabinjär......................500(-0) - Svavelkarabinjär......................898(-0) Svärdsman.........................3057(-1656) - Svärdsman.........................3886(-1331) Hoplit............................2989(-2194) - Hoplit............................4488(-14…

• HOT?

30nord - - Allmänt

Werlis aka Lille Björn..,vad skal man göra? Som jag ser det förstörare du hela spelet med dit fusk. Det er trist.

• HOT?

30nord - - Allmänt

Ja det blev så fel då jag trodde att jag skrev till Cooiper personligt,men ser nu att det är offentligt.Jag skall sluta att gråta när dom får slut på fusket Werlis.

• HOT?

30nord - - Allmänt

Hur er det nu Cooper ..tycker du att det är ok med fusk? Du har ju egentligen inte varit aktiv på väldigt länge..så jag frågar dig..vad är ditt jobb på IK ?

• Nya servern Epsilon gåt för fullt.

30nord - - Allmänt

Hej alla på Ikariam! Om ni spelare på Delta tycker att det är lite segt där nu med många spelare där har hissat palmen, ja då kan jag tala om att en hel del av os är på Epsilon och just nu inte har tid över på Delta. Det var trevligt med en nystart för alla och det tog inte lång tid innan konflikterna bröt ut och fick sinnade i kok som det bör på en ny server Jag tycker att det vore roligt med ännu flera spelare från Delta för det er ju en liten skillnad på att ha 15 mill. eller 20000 i Tp och v…

• Quote from Keolis: “Men när fuskar jag då? Jag har inte fuskat , jag ber inte andra allianser att attackera andra , jag spelar rent spel . ” Du är ju en fuskare . Du är med i en allians där genom fusk hotar alla andra allianser på Epsilonö Lille Björn som inte har talat på forumet är ju en fuskare utan des lika och du är med i den allians.Tala om för mig att det är ok att starta 50 kolonier på samma ip.

• Att spela med fusk eller inte . Det har du tydligen missat !

• Quote from Werlis: “piss ner dig själv nord lalalal ni behöver ju inte bli sura och skryta om vem som har spelat längst ” Du kan välja. Vill du försätta med att fuska eller vill du spela på samma villkor som alla vi andra? Du verkar som en trevlig person där är med i LilleBjörns allians. Är hen din idol? Valet är ditt .

• Quote from Keolis: “kalla mig inte liten jag var med i detta spel innan du o dina kompisar började, på den tiden då vi inte hade pirater utan bara mest krigade mot typ saxsson som tog till palmen så fort det började hetta till. Jag har inte hotat dig eller någon annan , och jag nedlåter mig inte heller att vara så enfaldigt dum som de kommentarer du o de dina verkar ha gott om. ” Jag var nog med förre dig skulle jag tro. Att han kallar dig liten är möjligen för att du kör med fusk och inte skäms…

• Quote from Werlis: “Tycker då även att de ska tas upp hur otrevlig du brukar vara när man skriver så fina texter till dig, så får man en massa hat och anklagelser emot sig hela tiden men de är bara att bita i... inget att göra något åt men trots de springer inte jag och gråter ut på forumet för det nord, antar att man får göra som Sverige fick göra igår när man fick utvningar när Kanada förstärkte situationerna bita i det sura äpplet... ” Korrekt att jag är otrevlig mot spelare där helt uppenbar…