Search Results

Search results 1-20 of 427.

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Fotbolls-VM 2018 - Ryssland

Tofo - - IRL

Hejsan allihopa Nu drar det ihop sig till starten av Fotbolls-VM 2018 i Ryssland. Jag tänkte att det kunde vara roligt att ha en tråd att kanske att prata om matcherna etc. Ha en bra dag Mvh/Tofo

• Vilken är den bästa mästerskapslåten?

Tofo - - IRL

Hej allihopa Nu är det snart dags för fotbolls-VM i Ryssland. Och precis som tidigare år har även detta VM en officiell låt; "Live It Up" av Nicky Jam. Utöver det har flera länder sina egna fotbollslåtar, t.ex. är sveriges officiella VM-låt "Bäst när det gäller" av Gyllene Tider och Linnea Henriksson. Vissa låtar har blivit riktiga klassiker som stark förknippats med mästerskapet. Därför tänkte jag att i väntan på att VM ska köra igång så kunde det vara roligt att få höra vilka mästerskaps-låtar…

• det har jag (= Nästa fråga är: Har du varit på opera någon gång

• vågar du ??

Tofo - - Forumspel

Jag heter: Tofo Jag är: Talförd Jag har: Toalett Jag är rädd för: Tanke-polisen (Från Orwells "1984") Jag är inte: Tennisarmbåge Jag sjunger: Tondövt Jag gillar: Tolkien Jag äter: Tacos Djur jag påminner om: Troodon

• Nja, inte hemma men på landet har jag fyra stycken som ger mycket äpplen fram på hösten och som blir utmärkt äppelmos och saft. Nu när det börjar bli varmare så är jag gärna ute och fiskar så min fråga till nästa person blir följande: Gillar du att fiska?

• Vad åt du senast?

Tofo - - Forumspel

Det senaste jag åt var grillad pepparbiff med klyftpotatis och bearnaisesås samt grillad paprika, zucchini och majskolvar. Första grillningen för i år. Och till dessert åt jag glass med hallon, blåbär och jordgubbar. Mycket delikat måltid var det (=

• Försten till 1998

Tofo - - Forumspel

Och över ett år senare kommer Nr 153

• Lek - Gissa vem som kommer sen

Tofo - - Forumspel

Nopp, det blev jag. Eftersom Prinsessan tyckte det är alltför tyst på forumet så är det väl det som blir min gissning vem som kommer härnäst

• Det ryktas att...

Tofo - - Ikariam - Delta

Det ryktas att från väst kommer Zephyrus med våren och att Perefone åter får stiga upp från Hades till sin längtande mor.

• Rekordlista Nya Delta

Tofo - - Ikariam - Delta

Förslag på en ny rekord-kategori för högsta nivå på resursverk: - Mest utbyggda sågverket: Ön Ageeios [35:30] - Nivå 52 aaaaaasroceoxrgyyvckc.jpg - Mest utbyggda kristallgruvan: Ön Neyduos [31:31] - Nivå 37 aakhuezwjyuunsma.jpg - Mest utbyggda stenbrott: Ön Lliaruios [29:23] - Nivå 37 aaaaaayaigouzhynlemg.jpg - Mest utbyggda vingård: Ön Jainios [55:66] - Nivå 38 aaaaaaaaamvxbnmmwfjojrl.jpg - Mest utbyggda svavelgrop: Ön Veuweos [31:32] - Nivå 36 aaafrfktdrxuheafvc.jpg Kanske jag missade någon ö,…

Tofo - - Forumspel

Nope, inte riktigt. Kanske Cooper kommer köra in som nästa person...

• Forumlek-hur känd?

Tofo - - Forumspel

Ja, Röde Orms namn har man ju hört viskas på dem sju haven. Jag har personligen mest hört historierna om honom snarare än att träffa på honom personligen (kanske både på gott och ont, vem vet). Hans namn är otvivelaktigt känt, men då jag personligen mest har upplevt honom på ryktesväg så får han 9/10.

Tofo - - Forumspel

nope, bara jag som sitter och inväntar bion. Nästa blir kanske blir Cooper igen...

Tofo - - Forumspel

Tyvärr Glitter, men du får stå ut med min inte så ljuva stämma. Men eftersom Glitter önskar så mycket att få höra Tankreds ljuva stämma så får väl även jag eftersöka denna.

• Fann detta på Ikariam wikia: Quote from Ikariam Wikia: “Any donations that you made to your old island will remain in your donation score, but will not transfer in any way to the new island. If you later move back to your original island, your earlier donations will show up there again. (Hämtat 2017-06-22, kl. 12:25) ” Jag kan inte garantera 100 % att det stämmer men dem brukar oftast ha korrekt information där.

• Grattis

Tofo - - IRL

Jag får gratulera i efterskott, hoppas du hade en bra födelsedag

• Barbarer och sjökarta!

Tofo - - Spelhjälp & Frågor

jag tror också det klan hänga ihop med hur många gånger du fått ihop en komplett samling sjökartor. Tror det blir svårare och svårare ju fler gånger du fått ihop en komplett samling.

• Slutar !!

Tofo - - Ikariam - Delta

Synd att du slutar, men vist av dig att välja det riktiga livet framför det virtuella. Och om den dagen kommer, då du längtar tillbaka till Ikariams gröna änger och böljande blå hav, då är du så välkommen tillbaka. Måste dock tillägga att hårt arbete är det som gör spelet roligt, jag har betalat en enda gång och då blev mitt intresse gick faktiskt ner. Gäller säkert inte för alla men mitt tips för den som brukar betala och som börjat tröttna, testa att köra utan att betala något, kanske kan lyck…

• Piratutdelningen

Tofo - - Spelhjälp & Frågor

Jag tycker det är bra att dem sänkt vinstandelen då den var väldigt hög innan och att det lite stannat av, det är i princip samma som tar sig in varje gång. Samtidigt kan jag tycka dem sänkt den kanske lite väl mycket och att det riskerar att strypa den delen av spelet. En idè hade varit kanske att ersätta multiply systemet med en fast summa resurser för varje topp 50 plats istället, det skulle kanske kunna stimulera kampen. Då skulle alla kämpa om samma prispott istället för att några kan tjäna…

• -Spa- Vs Lsw

Tofo - - Ikariam - Delta

Stänger tråden då fred har tecknats mellan dem stridande parterna. /Tofo