Search Results

Search results 1-20 of 533.

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• 123abc; Jag flyttade på tråden, då jag efter 3ttts kommentar om fel forum uppfattade det så. Dock lade jag för säkerhets skull det så att tråden går att komma åt från båda forumen, så ska inte vara något problem, men med din förklaring förstår jag varför den var lagd där den var. Men då den som sagt går att komma åt från båda forumen låter jag det vara som det är, för att inte komplicera det ytterligare... Ursäkta krånglet! /Haara

• 3ttt, tack för notisen om att detta låg i fel forum, då jag missat det tidigare... Tråden är nu flyttad, men det ligger kvar en länk på dess ursprungliga plats, för att ingen som letar där ska undra var den tog vägen. /Haara

• Happy Days

Haara - - Allmänt

Nu vet jag inte, då jag inte tar emot notiser om dessa Happy Days i förväg, utan ser dem samtidigt som ni, men min GISSNING är att det är en felskrivning någonstans på vägen... Edit: korrigering felstavning

• Hellre en motorcykel... Har du sommarlov i sommar?

• Idéer som försvann!

Haara - - Spelhjälp & Frågor

Jag har inte hört något mer kring detta iaf, tyvärr. Får hoppas någon annan vet mer!

• Samtals server

Haara - - Spelförslag & Idéer

Quote from Masterconsalez: “Jag var osäker på ifall jag fick uttala mig men jag tänkte en discord kanal där ikariam-spelare kan samtala till exempel. ” Klart att du får uttala dig! Mitt "ifrågasättande" var för att jag inte i första skedet förstod vad du menade. Personligen tycker jag en Discord-kanal låter som en väldigt bra idé. Däremot vet jag inte om det finns möjlighet att göra en officiell Ikariam-kanal (men det har nog Disconnect bättre koll på). Det hindrar dock inte att någon startar en…

• Lek - Gissa vem som kommer sen

Haara - - Forumspel

Absolut! Ingen annan verkar vara online precis just nu, men Xena kanske är först tillbaka?

• Samtals server

Haara - - Spelförslag & Idéer

Nu kanske jag är dum eller allmänt inte förstår vad du menar, men var är det du är ute efter som inte redan finns i spelet eller här på forumet?

• Vad betyder detta

Haara - - Ikariam - Epsilon

Jag TROR att det är en del av alliansens namn. En del HTML-koder (tror jag det är) översätts inom Ikariam till symboler, men vilken text som skapar den symbolen har jag ingen koll på...

• Ny server

Haara - - Ikariam - Delta

Jag har inte haft planer (än) på att börja på den nya servern så skulle inte såga att jag har full koll, men då stod t.ex. skeppens hastighet (eller var det bara handelsskepp?) var förändrade borde en förändring kring multikonto också stå med i presentationen, så högst troligast är det ingen förändring...

• Supporten suger

Haara - - Spelbuggar & Problem

Vi har (ju "högre rank", desto mer) kontakt, men vi ska alltid hänvisa ärenden kring pengar direkt till GF (via ticket-systemet), då vi inte är anställda utan bara frivilliga här... Skulle det visa sig att det du upplevt med dina försök att skicka in en ticket är en bugg är det ju dock något vi kan ta vidare, men själva original-ärendet är tyvärr inte alls vårt bord.

• Kan man byta huvudstad?

Fast glom inte att palatset i den ursprungliga huvudstaden förstörs, så där behöver det byggas upp ett guvernörsresidens igen för att minska korruptionen...

• Tror inte detta löser problemet, men du ska kunna resan cookies utan att ta bort sparade lösenord. Använder själv inte Firefox längre, så kan inte säga hur, men jag vet att det gick tidigare, så har svårt att tänka mig att det inte skulle fungera nuförtiden...

• Automatisk inloggning

Haara - - Spelbuggar & Problem

Jag fick något liknande för ett tag sedan och har för mig att det hjälpte att rensa cache och sån't, men det kanske du redan testat?

• Kulturkalas

Haara - - Ikariam - Delta

Prövar om det går att hålla en festlighet i kulturens ära för att locka inhemska investerare till att intressera sig för museerna. För att de ska ha kultur att bli intresserade av söker jag nu flertalet utställare som kan bidra med något föremål till detta ädla ändamål. I utbyte får ni ta del av föremål som mina konstnärer skapat just för att sprida sin kreativitet över så stor del av Ikariam som möljligt... Detta gäller mitt huvudkonto (det som endast heter Haara). /Haara

• Nya Forumet

Haara - - Allmänt

Jag vet inte riktigt vad som ska/kan göras för att öka aktiviteten här, något som pratades om redan innan den nya designen kom till forumet... Däremot tog övergången till den nya designen längre tid än iaf jag förväntade mig, så kanske gäller det fler här? Om så är fallet kanske en påminnelse genom meddelande i spelet om att forumet är uppe och användbart igen vore bra?

• Utloggning i spelet

Har själv inte haft detta problemet, så detta är bara en gissning på lösning, men (för att börja från början), har du rensat cache? Och sen hoppas jag att om någon annan haft detta problem så har ni hittat en lösning...

• Piratutdelningen

Har inte tid att kolla upp det nu, tyvärr, men det KAN ju vara en förändring som kommit i nå©on uppdatering...

• Piratutdelningen

Hur menar du?

• "Skadedjur"

Haara - - Speldiskussioner

Vad jag kunnat hitta genom kort sökning på forum för servrar med engelska forum är skadedjur en form av visuell "bonus", på samma sätt som att rådgivarna är klädda för vinter eller påsk etc. men med den skillnaden att detta är avsett att beskådas av någon annan. Vilket innebär att Prinsessan antagligen har rätt i sitt inlägg ovan, men så länge spelare vet vad de får (eller inte, om de förväntat sig mer effekt av utgiften) så är det ju inget fel i att lägga pengar på detta... För er som inte vill…