Search Results

Search results 1-20 of 799.

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Lek - Gissa vem som kommer sen

Disconnect - - Forumspel

Men om jag vill va en prinsessa då? Next Tarodis?

• Ändringar i teamet

Disconnect - - Community

Vår GO prinsj123 har gjort ett så bra jobb så han har blivit upphöjd till SGO. Ett stort grattis och lycka till med dina nya uppgifter!

• Quote from 3ttt: “hej disconnect det är en flerdelad ide 1 - dels original, om en ny skandinavisk server 2 - dels om server sammanslagning 3 - dels om nya funktioner jag antar att det är om den första, som du refererar till ” Exakt. De två övriga är tyvärr inte möjliga för tillfället, kan jag säga redan nu (pga tekniska saker, GF har bland annat inget fungerande merginsystem för tillfället). Den första kan vara möjlig, det vet jag inte i nuläget men jag återkommer när jag har svar.

• Först: Sorry för att det dröjde med svar, haft lite elektronikproblem som förhoppningsvis är fixat nu. Tycker detta är ett bra förslag, och jag kommer skicka det vidare, så håll tummarna.

• Oh Happy Day

Disconnect - - Spelet

Hej alla! Vi kommer ha en Happy Day, idag mellan 00:00 till 23:59 med 30% Ber om ursäkt för sen info. Ditt Ikariam.se Team

• Har rapporterat detta, återkommer vid svar eller fler frågor.

• Påskevent

Disconnect - - Spelet

Hej alla! Vi kör ett påskevent mellan 30/3 kl 00:00 till 4/4 kl 23:59 med följande: 25% på resurser (Alla resurser, inklusive lyxresurser) 25% snabbare bygge av byggnader 25% snabbare handelsskepp. OBS: Detta gäller inte specialservrarna, detta gäller endast Delta. Enjoy! Ditt Ikariam.se Team

• Ändringar i teamet

Disconnect - - Community

Spelteamet växer. Vi har nämligen fått in Legenden till oss. Han är svensk och är även SGO på Bitefight, där han nästan tillhör inventariet, och gör ett mycket bra jobb. Varmt välkommen till oss!

• Ny server

Disconnect - - Spelet

Hej alla! 14/2 kommer vi få en ny server: zeta Denna värld kommer ha 30% mer resursproduktion, samt 20% snabbare byggnadshastighet. Världen kommer ha nummer 6, och öppnas ca klockan 14. Lycka till! Ditt Ikariam.se Team

• Ändringar i teamet

Disconnect - - Community

Så har vi fått ännu ett tillskott från vårt grannland Norge, nämligen Mea1, som tar platsen som Smod. Även hon är erfaren och förstår Svenska bra. Varmt välkommen och lycka till!

• Ändringar i teamet

Disconnect - - Community

Då har vi fått ett nytt tillskott till teamet, nämligen prinsj123 Han är norsk, men förstår svenska, dessutom väldigt erfaren. Välkommen och lycka till!

• HOT?

Disconnect - - Allmänt

Låser tråden då anklagelser inte ska förekomma på forumet. //Disconnect

• Ansökan till spelteamet

Disconnect - - Spelet

*BUMP* Vi söker fortfarande speloperatörer. Vill du bli en del av detta team, ta din chans och skicka in din ansökan,

• Låser tråden då den bara verkar användas till att slänga fusk-anklagelser mellan varandra, vilket inte är acceptabelt. TS klagomål kommer som sagt utredas och åtgärder tas, Vid frågor/synpunkter går det bra att skicka ett PM så svarar jag i mån av tid/energi. //Disconnect

• Quote from 30nord: “Hej ! Jag spelar på nya servern Epsilon. Tyvärr har vi ett problem där med alliansen VIC där enbart går på pirateriet genom fusk. Lilla Björn är den som står bakom och hen tycker att det är helt ok att vinna genom fusk och det funkade tills nu .Vi "dom andra" kom på att flytta en tältstad till samma ö 3:93 som omintetgjorde VIC´s insamling av PP där. Det var ju LB1 LB2 LB3 LB4 osv där märkligt nog inte hade besättningsstyrka. Plopp! så var plötsligt samma visa på 3:70 ..15 do…

• Gott nytt år

Disconnect - - Community

Vi skulle vilja önska er alla ett riktigt gott nytt år och hoppas på att ni får ett riktigt bra 2018.

• Samtals server

Disconnect - - Spelförslag & Idéer

Quote from Donna: “Finns inte IRC längre?? Sen kan man ju skapa privata chattrum via ....va 17 heter det...nu tappade jag det helt...kanske ngn annan kommer på vad det heter... ” Jodå, IRC finns kvar. Jag har i princip noll koll på Discord, förmodligen finns det inte ens på Windows phone, har inte kollat. Jag tänker att ska det skapas en officiell grupp för svenska Ikariam borde den startas av en i teamet, Självklart finns det ingenting som hindrar er från att skapa en för er allians om ni vill,…

• Ny krigsserver?

Disconnect - - Ikariam - Epsilon

Quote from Ace of Spades: “vem/vilken support ska jag kontakta då? ” Payment. För det måste blivit något fel, de brukar lämna kontot i det skick det var när de bannade.

• Ny krigsserver?

Quote from Ace of Spades: “Quote from Röde Orm: “Om det nu är som du skriver så är det en skandal! Det vore på sin tid att dom erkänner detta och ber om ursäkt, också för oss som ännu inte har spenderat så mycket Ambrosia... Men blir det så här så är jag nog försiktig framgent med att handla Ambrosia! ” fick tillbaks mitt konto imorse. dom hade helt fryst kontot. inge resurser samlade, inge mer pengar på kontot eller nån byggnad bygg. eller forskningspoäng tagna.. bra där. ” Du menade att det va…

• Ny krigsserver?

Quote from Ace of Spades: “Är det bara jag som känner att det är delade budskap. "Your payment account has been blocked due to security reasons for further payments." Dom blockar inte bara alla sätt att betala. dom stänger av hela kontot. Och sedan så är "security reasons" inte samma sak som betalningbedrägeri. Vilket är en grov anklagalse. Jag var på jobbet när det här hände och har varit förbannad hela dagen på grund utav detta. ” Kan hålla med om att det är en ganska grov anklagelse. Dessvärr…