Search Results

Search results 1-20 of 239.

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Rekordlista Nya Delta

okok - - Ikariam - Delta

Fixat samt puttes där ovan också. Tack Tofo för den copy/paste-vänliga uppställningen

• Ge ett stycke musik

okok - - IRL

youtube.com/watch?v=wvUQcnfwUUM Alltså var är det där för nymodigheter i musik. Här lite mer stil från den äldre tider inför sommaren. Notera frisyrerna och klädsel. Kommer mer senare från de tider när era föräldrar inte ens var födda

• De finns från position 601-650 och ned till slutet är ett antal hundra, en del har blivit inaktiva redan. Tittade på en och bara ett rådhus, inget annat. Ingen kommunikation eller onlinestatus. Om det inte rör sig om något fulhack mot servern så undrar jag om det inte är en förberedelse för en eventuell serversammanslagning. Enklare om man försöker placera ut städer så man kan flytta över de som skall flyttas till motsvarande position.

• Piratutdelningen

okok - - Spelhjälp & Frågor

Verkar vettigt med fast utdelning. För som det är nu gynnas vi som spelet några år och byggt upp lagren mycket i förhållande till nyare spelar med mindre lagerkapacitet. Maxgränsen för tjuvsäkerheten är ju strax över 910k i varor. Så även 0,5 i utdelning för de sista platserna ger ju en del. Men för den som har en lagersäkerhet på runt 200k blir det bara en struntsumma och knappt lönt att lägga tid på.

• Piratutdelningen

Bara hoppas att de utökar antalet platser till fler än 50 som kan få lite utdelning. Men vete tusan när de gör förändringar av det här slaget utan att informera ordentligt. Fast vad kan man vänta sig av ett folk som startar två krig och förlorar båda samt fuskar med avgasreningen till bilar.

• Piratutdelningen

Om man klickar upp piratfortet och hovrar med musen över den placering man ligger på står det vilken utdelning i varor man får vid den placeringen vid slutet av hela piratrundan. Mellan plats 21-30 gav det 3 ggr tjuvsäkerheten tidigare. Nu står det 0.75 ggr. Kollat med en annan spelare. Så ingen bugg hos mig enbart.

• Piratutdelningen

Tittade nu på utdelningen för piraterna. Alltså 0.75 ggr tjuvsäkerheten för platser mellan 20-30 känns väl som att man vill ta död på den delen av spelet. Eller är det någon bugg?

• Barbarer och sjökarta!

Man får inte alltid en karta för varje strid man vinner. Jag brukar få vinna mellan 8-10 ggr innan jag får ihop sex bitar. För att inte tala om att få ihop 10 stycken olika kartor. Där har jag fått 18 kartor och då 18 sjöstrider men är bara uppe i 9 olika kartor. Verkar hänga ihop med hur många olika Barbarbyar man anfaller. Ju fler man roterar mellan dessbättre utdelning. Jag växlar bara mellan fyra byar.

• Rekordlista Nya Delta

okok - - Ikariam - Delta

Och så tar vi ett till här. Spelardetaljer > Försvar > Barbariska Jägare Nivå 6. Så var den avklarad till max

• Rekordlista Nya Delta

okok - - Ikariam - Delta

Så var det infört Tofo. Och så finns det ett rekord till, men den spelaren är alldeles för blygsam för att vilja väcka uppmärksamhet. Diskretionen personifierad är han. Men ett tips är att titta på Topplistan över vem som har mest Totalpoäng så kan man nog lista ut det.

• Rekordlista Nya Delta

okok - - Ikariam - Delta

Vad som gäller byggnader så kom vi fram till en diskussion att endast de som har tillkommit efter sammanslagningen skall tas med eller de som inte var fullt uppgraderade innan sammanslagningen. De som tillkommit är templet och skeppsvarven som redan finns som rekord. (DVS de fick en ny maxnivå) Stadsmuren och handelshamnen maxade Tankred 2014 redan Rekordlista Alpha - Skärmdumpar postas här

• Rekordlista Nya Delta

okok - - Ikariam - Delta

Vadå lördagskväll. Du skall du sitta i en fåtölj med en kopp te och läsa en bok. Men gör ett undantag. Skärmdumpar skall bifogas alltid. Så för första och sista gången gör jag så här.

• Rekordlista Nya Delta

okok - - Ikariam - Delta

och så tar vi ett litet rekord för spelardetaljer. Passionerad Samlare dvs hitta 7 olika sjökort för den Barbariska flottan. Nivå 4. Bör bli lätt att slå.

• Bugg Ambrosiashoppen

okok - - Spelbuggar & Problem

och nu stå skäms jag som en hund som norpat steken familjen skulle ha till middagen. För du har rätt på alla punkter Tankred. Så stryk buggrapporten eller vad ni nu gör.

• Bugg Ambrosiashoppen

okok - - Spelbuggar & Problem

Allmän information: Operativsystem: Webbläsare (FireFox / IE / Safari / ... + version): Tillägg: Har du tömt cache / rensat cookies?: Har du testat en annan browser? Vilken sida har du problem på?: När uppstår problemet?: Ditt Konto-ID från Inställningar: Server: Namn i spelet: Värld, (Ö och Stadsnamn): Övrig Information: Skärmdump(obligatorisk):[/quote]Allmän information: Operativsystem: Webbläsare (FireFox / IE / Safari / ... + version): Edge/firefox Tillägg: Har du tömt cache / rensat cookies…

• Version 0.7.6

okok - - Speldiskussioner

Tycker iof att belöningarna man kan hämta ut är trevliga. Men vill lägga en liten varning att använda den nya shopen verkar vara behäftad med en del buggar. Blev som det ser ut just nu blåst på 70 ambrosia vid ett köp. Skall skriva en buggrapport snart om det. Och så glömmer vi helt att jag skrev det där ovan. Lite för snabb att skriva, och som Tankred påpekade så fungerar allt som det skall. Skall kolla bättre innan jag skriver om buggar.

• Version 0.7.6

Så nu hittade jag det Donna. Fungerar så här: Uppe till vänster i menyn, kistan med röd bakgrund (Inventarie den med Sjökort och sjökortssamling) Där kommer det finnas en flik till med det man samlar på sig. I spelardetaljer i menyn så när man uppnår en ny detaljnivå där kan man klicka vid den så läggs det till fliken Inventarie och så kan man ta ut en belöning. Som kan vara ökad produktion med 20% av en vara i ett visst antal dagar. Och hela funktionen har inget med ambrosiaanvändning att göra.…

• Version 0.7.6

Om det nu är testserverns priser som gäller så ser det ut att bli så här på en del saker Flytta städer Testservern 220am - " - Nu 200am Preminumkonto Tests 10 dagar 25am --- 60 dagar 85am - " - Nu 7 dagar 10am Hänglås Tests 10 dagar 35am --- 60 dagar 150am -"- Nu 7 dagar 14am Ångsåg Tests 10 dagar 20am --- 60 dagar 70am -" - Nu 7 dagar 10am Vinpress/ånghammare/etc samma som ångsågen. Så där är det en prishöjning på de varuförsträckningarna. Men som helhet ser det inte så illa ut.

• Sedan har vi katolska präster. De har vare sig fruar eller män att åka hem till. Och så spekulerar vi inte mer där vad de kan tänkas åka hem till.

• Söndagar, mer än väntan på att det skall bli måndag. Så kvistade över till grannen nästgårds för att se om det fanns något intressant att göra där. Men icke det, så fick nöja mig med lite vin. Strid om Hawila City (20.11.2016 19:24:37) okok[TGs] från Måsstaden vs mrlarsson[LSW] från Hawila City --------------------------------------------------------------------------------------------- Svavelkarabinjär......................168(-0) - ............................................. Svärdsman.......…