Riva byggnader

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Riva byggnader

Vad går det ut på? Kunna riva hela byggnaden, inte "riva" den en nivå i taget.
    Vilka gynnar det? Alla som ska riva en byggnad
    Beskrivning: Exempelvis nu ville jag bli av med min Verkstad. Känns mest bara dumt att "riva" den från nivå 24 till 23 för att därefter riva från 23 till 22 ... osv tills hela byggnaden är borta. Finns väl ingen som bara vill riva några nivåer av en byggnad, utan ska man riva så ska man väl riva alla nivåer för att bygga en annan byggnad på den platsen?
    Krav: inget
    Övrigt: Är väl inte så nödvädigt förslag, men varför ha det på detta "dumma" sätt som är nu?
  • Nja jag vet inte.. Ibland som t. ex när man ska flytta en stad på det "gamla och billiga" sättet så kan det vara bättre. Dels för att kunna få ut varenda liten vara och dels för att man kanske vill lägga ner den sakta med säkert. Kan hålla med om att det kan vara lite jobbigt och irriterande för de lata ibland... Men det finns vissa fördelar, ibland vill man inte ta alla på en gång, ganska sällan men det händer. Och så jobbigt är det ju ändå inte att trycka några gånger till.

Ett förslag som kan göra livet lite lättare, men som är en aning onödigt och ibland förstör. Om man skulle få ett alternativ mellan att riva ner hela eller en nivå så kan det vara bra, men fortfarande onödigt.
  • Jag får nog säga att jag håller med Noguchi här. Idén är mycket bra, men det bör finnas två knappar. En gång vill jag minnas att jag rivit en nivå på en byggnad för att få de 10 marmor som saknades för en byggnation och slippa vänta. I det läget kan det ju vara lite krångligt att riva hela byggnaden...
  • Hoppsan !

Jag tolkade förslaget som en komplettering av nuvarande rivningsteknik.

Självklart skall det finnas 2 knappar, 1 för riv en nivå samt 1 för riv hela byggnaden.
  • Kan tycka att det är ett helt okej förslag. Jag tycker i så fall att det kan fungera som när man avskedar enheter. Man väljer "Riv" sen får man upp samma "drag grej" där man kan dra från vänster till höger hur många nivåer man vill riva. Där längst till vänster är en och längst till höger är hela byggnaden. På så sett blir det väldigt smidigt och man kan välja att riva det antal nivåer man behöver.

Ett bra tillägg är ju då att man precis som nu ser hur mycket resurser man får för de nivåerna man väljer att riva.
  • Loke. wrote:

Kan tycka att det är ett helt okej förslag. Jag tycker i så fall att det kan fungera som när man avskedar enheter. Man väljer "Riv" sen får man upp samma "drag grej" där man kan dra från vänster till höger hur många nivåer man vill riva. Där längst till vänster är en och längst till höger är hela byggnaden. På så sett blir det väldigt smidigt och man kan välja att riva det antal nivåer man behöver.

Ett bra tillägg är ju då att man precis som nu ser hur mycket resurser man får för de nivåerna man väljer att riva.
    bra ide
  • Vill bara *bumpa* det här förslaget då jag tycker att det är toppen med de finjusteringarna som vi kommit med. Borde även vara någonting som är relativt lätt att implementera. Någon som vet om det tagits vidare?
  • Loke. wrote:

Vill bara *bumpa* det här förslaget då jag tycker att det är toppen med de finjusteringarna som vi kommit med. Borde även vara någonting som är relativt lätt att implementera. Någon som vet om det tagits vidare?

Det har ej tagits vidare. Jag jobbar däremot på det.

Mvh,
    Linslus
  • Då det blivit en del rivande på sistone och frustrationen över att något så simpelt tar sån tid så bumpar jag på nytt den här tråden. En utmärkt förbättring vore det. :)
  • Håller helt med Loke. En sådan där linje som är när man t.ex. ska rekrytera trupper eller skicka varor via handelshamnen. För några dagar sen bestämde jag mig för att byta ut en byggnad mot en annan, i varje stad... Tog rätt irriterande lång tid att riva allt.

Tycker det här är ett utmärkt förslag, tycker att någon ur teamet skulle kommentera detta.
  • *BUMP*

Dags att någon skickar in det här. Lika irriterande varje gång man ska riva en byggnad.

Riv
    Bekräfta nedgradering av byggnad
    Ja, jag är säker
    Riv
    Ja, jag är säker
    Riv
    Ja, jag är säker
    osv till leda.. orka!