Ta bort döda allianser

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Ta bort döda allianser

Jag tycker att det skulle vara bra om alla "döda" allianser på något sätt kunde strykas och lyftas bort från topplistan, i stället för att ligga där och skräpa alldeles tomma eller med bara en eller annan inaktiv i sig.
    Vet inte hur det skulle gå till rent tekniskt, men det borde ju gå att lösa.
    Jag håller med att det inte är en otroligt viktig fråga, men jag retar mig på att de finns där trots att de så att säga inte finns.
  • Och hur skulle det gå till ?? Skulle man ha någon regel om inaktivitet i ett visst antal dagar så ska alliansen bort från topplistan ???

Förstår inte varför du scrollar ner i allianslistan om du ändå retar dig på dom. Nää, lägg din energi på annat istället.

//Bitta
  • Tycker han har en poäng där. Dom inaktiva spelarna måste finnas kvar då de är mitt leverbröd :) Ja, jag plundrar hejdlöst inaktiva. Men allianser som inte är aktiva borde per automatik åka ned. Det är väldigt enkelt att genomföra då det handlar om databaser. Det skulle göra listan mer intressant. Det skulle även finnas en kolumn tillagt med hur många inaktiva det finns per allians. Frågan är om listan skulle se lika ut isf. Någon form av TP minskning på dom som är inaktiva.

Eller är jag ute och cyklar...

Zmalt
  • Jag tycker inte heller att det borde vara så svårt rent datatekniskt. Och naturligtvis ska inte inaktiva spelare bort (jag lever också gott på dem), bara allianser. Några av dem skapades typ 2008 och har bara legat och skräpat sedan dess. När jag funderar på saken tror jag att det kanske har med mitt ordningssinne att göra - det är helt enkelt estetiskt störande att de är där, som att ha en massa gamla mappar och dokument liggande på skrivbordet när de egentligen borde ha kastats för länge sedan. Det blir oöverskådligt och missvisande. Ordning och reda, tack! ;)
  • Det är ju ett sätt som skulle fungera Dahlin.

Om man markerar de som inaktiva ISTÄLLET för att sabotera hela alliansen genom att inte låta den VARA MED på Topplistan.. då är ju hela alliansen föstörd och måste återskapas, och om det är en inaktiv allians på topplistan skadar väl inte ?( , eller?

Att markera är en bra sätt, precis som man markerar spelare.
    Passar på att trycka in lite reklam här för alliansen Sydklanen 8)
  • En inaktiv allians kommer ju försvinna efter en tid då ledaren i alliansen varit inaktiv i sitt spelande.

Dock måste man lösa problemet med att en spelare med Ambrosia inte tas bort...

Vad lever du i för värld sCorpK är väll bara bra att det finns många allianser hoppas alla kan bli lika seriösa som Hansan på alpha bara :P
    (inte för att det är så troligt men ändå :P)
  • Inaktiva spelare borde tappa sin allianstillhörighet, och blir ledaren inaktiv så upplöses hela alliansen! Leder man en allians så FÅR man bara inte gå och bli inaktiv!! Det går alltid att sätta sig i semesterläge.
  • Men Tankred...

Det vore väl lite tråkigt för tillexempel The Scorpion (sCorpK) om han råkar bli inaktiv och har en anledning, han kanske inte vet att han inte hinner logga in för ändrade arbetstider eller något liknande och kan då inte sätta sig i semesterläge, så att hans allians, som han har kämpat för upplöses, tänk vilken besvikelse det skulle bli för sCorpK. ?(
  • Sirius wrote:

Det vore väl lite tråkigt för tillexempel The Scorpion (sCorpK) om han råkar bli inaktiv och har en anledning, han kanske inte vet att han inte hinner logga in för ändrade arbetstider eller något liknande och kan då inte sätta sig i semesterläge, så att hans allians, som han har kämpat för upplöses, tänk vilken besvikelse det skulle bli för sCorpK. ?(

Precis! Det vore ju hemskt tråkigt! ;(
  • Min tanke var aldrig en allians med flera aktiva medlemmar skulle strykas, bara för att ledaren blivit inaktiv en liten tid. Han kan ju ha råkat ut för något irl som han inte kan råda över - och när han kommer tillbaka ska alliansen givetvis finnas kvar. Om han är borta väldigt länge borde det dock vara en annan sak, eftersom ingen annan i alliansen kan upplösa den och inte heller ta över ledarskapet...
    Hur som helst: Jag avsåg främst de enmansallianser som det ju finns massor av, där den som skapade alliansen och som var dess enda medlem har varit inaktiv LÄNGE - ibland ända sedan 2008. Vad finns det för vettigt skäl att behålla dem?
  • Hur som helst: Jag avsåg främst de enmansallianser som det ju finns massor av, där den som skapade alliansen och som var dess enda medlem har varit inaktiv LÄNGE - ibland ända sedan 2008. Vad finns det för vettigt skäl att behålla dem?

Då finna det inget vettigt skäl att behålla dem.
    Min tanke var aldrig en allians med flera aktiva medlemmar skulle strykas, bara för att ledaren blivit inaktiv en liten tid. Han kan ju ha råkat ut för något irl som han inte kan råda över - och när han kommer tillbaka ska alliansen givetvis finnas kvar. Om han är borta väldigt länge borde det dock vara en annan sak, eftersom ingen annan i alliansen kan upplösa den och inte heller ta över ledarskapet...

Men om man som medlem vill ha en aktiv Ledare.. eller hur vi nu ska säga.. så är det väl bara för han/hon att sluta och joina en annan aktiv allians. ?(
  • Sirius wrote:

Men om man som medlem vill ha en aktiv Ledare.. eller hur vi nu ska säga.. så är det väl bara för han/hon att sluta och joina en annan aktiv allians. ?(

Självklart kan man det - men tänk om man gillar den där alliansen och vill driva den vidare. Säg att man är generalen eller inrikes tex. Jag vet, man kan börja om och starta nytt och bjuda in alla vänner igen, men det är ju definitivt krångligare. Plus att den döda tomma alliansen då ligger kvar på servern i alla fall.
    Nog nu, jag har sagt mitt. Detta känns som sagt inte otroligt viktigt, men det är ändå ett litet irritationsmoment.
  • Sirius wrote:

Men Tankred...

Det vore väl lite tråkigt för tillexempel The Scorpion (sCorpK) om han råkar bli inaktiv och har en anledning, han kanske inte vet att han inte hinner logga in för ändrade arbetstider eller något liknande och kan då inte sätta sig i semesterläge, så att hans allians, som han har kämpat för upplöses, tänk vilken besvikelse det skulle bli för sCorpK.
    Råkar bli inaktiv? Det tar flera veckor innan du blir inaktiv så det måste hända något extremt allvarligt om du inte kan logga in på den tiden och det dessutom kommer som en överaskning för dig, annars kan det bara skyllas på inkompetens och det är ingen vidare bra ursäkt. Nej, blir en ledare inaktiv så bör alliansen upplösas, alternativt kan ledarposten glida över till inrikesministern,diplomaten eller generalen tills inga alternativ återstår och då upplöses alliansen. Naturligtvis bör även inaktiva spelare plockas bort från allianserna automatiskt , det är bara att återansöka när man kommit tillbaka från sina ändrade arbetstider eller vad annat märkligt man skyller sina många veckors frånvaro på.
  • Jag råkade bli inaktiv på en helg... ?( och det förstår jag mig inte på.. när det brukar ta så lång tid. Men man borde nog ändå inte använda idén, för det kan ju bli så.
  • det är väl bara 1 vecka innan man blir inaktiv?
    det var det iaf för mig på beta med drygt 1 mille TP.
    sen om man har lite TP tar det mindre tid..
    men efter 1 vecka så blir alla inaktiva?