Det ryktas att...

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Det ryktas att...

Som sagt är detta en tråd enbart för ryktesspridning på Delta, sprid gärna rykten eller dementera dem men gör inte tråden till en diskussionstråd. Vad som sägs här är enbart rykten och sanningshalten bör tas med en kraftig nypa salt, kanske en skopa till och med. Jag tänkte börja med en del som jag har hört via djungeltrumman :D

Det ryktas att Haawa fått sparken från alliansen Wolverines efter att William Marshal från Wild Stray Dogs släppte lös sina inre demoner över en incident där Haawa plundrat en mycket mindre spelare.

Det ryktas att Wolverines är i upplösning.

Det ryktas att Wild Stray Dogs har ett horn i sidan på Paradox.

Det ryktas att Paradox har ett par starka alliansöar och att Paradox består av mestadels Afterlife-spelare från alfaservern.

Det ryktas att en del av Afterlife:s ärkefiender från alfaservern nu befinner sig på samma sida för en gångs skull och att Ramses II och Seth Brundle brukar spela baccarat och baka bullar tillsammans. (Ja okej, jag hittade på det sista :P )

Det ryktas att Paradox ligger i konflikt med Illuminati.

Det ryktas att kärnan i Illuminati är kärnan i gamma-alliansen Hemliga Armén.

Det ryktas att Illuminati styr deltaservern i hemlighet.

Det ryktas att Cosa Nostra styr deltaservern i hemlighet.

Det ryktas att The Old Dogs ligger i konflikt med Cosa Nostra.

Det ryktas att kärnan i Cosa Nostra består av kärnan i gamma-alliansen Olika men att deras käre diplomat Xena befinner sig I The Old Dogs under annat namn.

Det ryktas att Heimdall håller på att somna in och gå samma öde till mötes som Heimdall Inc på alfaservern.

Det ryktas att Wonderland Inc består av Black Corsairs från gammaservern.

Det ryktas att Buppe är BigBigBoa från alfaservern.

Det ryktas att Mad är vansinnig :P

Det ryktas att marble inte är samma marble som på alfa- och betaservern.

Det ryktas att torskarna är fenor på Ikariam och kommer ta förstaplatsen från Paradox om tidvattnet ger dem en liten skjuts.
    • En klok man sade att Dan Brown har skrivit om att Illuminati och Frimurarorden har kopplingar till varandra, och ryktet säger då att även Frisnickarorden har kopplingar till Illuminati, hmmmmm
    • På stan går ryktet om att årets vinnare är utsedda, och att en av domarna läckt resultatet, i kategori

Arbetsskydd

Fjärdeplatsen ska ha skickats som bidrag till en pysselbok för barn, med rubriken "Finn fem (eller fler) fel!

img267.imageshack.us/img267/6895/arbetsskydd1.jpg

Den tunga bronspengen ska följande bidrag ha bärgat.

img4.imageshack.us/img4/9365/arbetsskydd2.jpg

En hedersvärd andraplats går till:

img19.imageshack.us/img19/1001/arbetsskydd3.jpg

Och guldet tog....

img849.imageshack.us/img849/6571/arbetsskydd4.jpg
    • Tankred wrote:

Som sagt är detta en tråd enbart för ryktesspridning på Delta, sprid gärna rykten eller dementera dem men gör inte tråden till en diskussionstråd. Vad som sägs här är enbart rykten och sanningshalten bör tas med en kraftig nypa salt, kanske en skopa till och med. Jag tänkte börja med en del som jag har hört via djungeltrumman :D

Det ryktas att Wild Stray Dogs har ett horn i sidan på Paradox.

- Ingen kommentar!

Det ryktas att Paradox har ett par starka alliansöar och att Paradox består av mestadels Afterlife-spelare från alfaservern.

- Ja Paradox har ett starkt näste, nej vi består inte av mestadels LIFE-spelare, vi har istället en skön mix av av duktiga spelare från både här och där.

Det ryktas att en del av Afterlife:s ärkefiender från alfaservern nu befinner sig på samma sida för en gångs skull och att Ramses II och Seth Brundle brukar spela baccarat och baka bullar tillsammans. (Ja okej, jag hittade på det sista :P )

- Helt korrekt, De onda & de onda från ALPHA har samlats under samma fana och vi trivs riktigt bra tillsammans. Dock stämmer inte ryktet om R2 & SB, utan vi sitter på tu man hand under ett parasoll i Thailand med varsin kall pilsner och filosoferar över varför Tiffin är viktigare än nedrustningsförhandlingarna.

Det ryktas att Paradox ligger i konflikt med Illuminati.

- Ingen kommentar!

Det ryktas att Mad är vansinnig :P

- Ja det är helt korrekt, vansinnig över att hans alias figurerar i en serietidning.

• Det ryktas att spelaren MAD inte alls är Vansinnig utan väldigt sansad..

Det ryktas att RoadGunner som tydligen inte heter RoadGunner på delta lyckats bygga sin 2a stad..

Det ryktas om att spelarna på delta fortfarande väntar på serverns första officiella krig men att ingen vågar starta ett..

Det ryktas om att många i PAX gillar att bygga akademier och lägga guld på män i långa vita skägg istället för soldater..

Det ryktas om att deltas djungeltrumma har gått sönder då det ryktas för lite..
    • Det ryktas att Wild Stray Dogs har ett horn i sidan på Paradox.

Helt klart...
      Mitt folk klagar över att dem är lite snåla med kulturbidrag från PAX...
      Ska ordna med lite "tyst diplomati" (i största hemlighet, förstås) angående det irritationsmomentet...
    • Tankred wrote:

Det ryktas att kärnan i Illuminati är kärnan i gamma-alliansen Hemliga Armén.

Loke. wrote:

Det ryktas att RoadGunner som tydligen inte heter RoadGunner på delta lyckats bygga sin 2a stad..

Det ryktas att dessa två påståenden motsäger varandra med tanke på att JAG som enda spelare i hemliga armén på gamma således borde ha byggt så det står härliga till på min enda stad för att lyckas vara kärnan i en allians med alla spelare bland de 101 första på TP-listan :P

Det ryktas att jag har listat ut vilka samtliga på topp 100 på TP-listan är på delta!
    • Det ryktas att vägen till framgång på en ny server inte handlar om läge utan istället donering donering donering. För att se om detta stämde och dessutom stämma av vilka som är svin och vilka som är goda grannar.

Tänkte därför titta på de tio högst rankade när det gäller Totalpoäng och Doneringspoäng.

TP-toppen

1 Buppe 729718p ligger 9a på doneringslistan med 56419p godkänt tycker jag och verkar stämma överens med ryktet.
      2 Philo 581357p ligger 7a på doneringslistan med 61377 p, ännu ett bra exempel på att ryktet stämmer.
      3 Mad 573324p ligger 12a på doneringslistan med 45620p verkar som vi hittat receptet på framgång!
      4 Dionysos 570872p ligger 3a på doneringlistan med 64796 p god granne :thumbsup: , flytta till mina öar genast!
      5 M0zzarella 566264p ligger 205a på doneringar med ynka 7021p tydligen en parasit som man vill undvika att bo ihop med :thumbdown:

6 Nisse43 456450p ligger 24a på doneringar med 34616p helt okej, stämmer väl rätt bra med vad ryktet säger
      7 RamsesII 454004p ligger 128a på doneringar med 13977p dåligt...dubbelt så bra som M0zzarella..men ändå :thumbdown:
      8 Chaosblood 441729p ligger 104a på doneringar med 16320p ännu en dålig PAX-spelare, i nuläget inaktiv :thumbdown:
      9 LordRex 425379p ligger 5a på doneringlistan med 61589 en spelare som startat på många servrar, vet vad som gäller :thumbup:
      10 Pimmen 420971p ligger 92a på doneringlistan med 17824p trist att se, men på top 100 i alla fall. :S

I stort verkar det stämma, många i toppen ligger även högt på doneringlistan, vissa spelare utmärker sig med att inte donera speciellt flitigt och det kan naturligtvis finnas andra orsaker än snålhet. Krig/meningsskiljaktigheter med grannar på ön som man delar de allmänna sågverken med exempelvis men ändå chockerande att se M0zzarella ligga så långt ner på doneringarna. Går stick i stäv med vad ryktet säger om att vägen till framgång är att donera. Låt oss ta en titt på de tio som donerat mest.

1 Spartacus 78868p ligger 30a totalt med 325423p. :thumbsup: En grymt bra granne som alla skulle ha på sin ö. :thumbsup:
      2 wei 71814p ligger 136a totalt med 136736p Givmildaste spelaren på delta? 8o Totalpoängen förvånansvärt låg.
      3 Dionysos 64796p ligger 4a totalt med 570872p Verkar ha hittat receptet för framgång. Hög TP och DP.
      4 AdoniX 64344p ligger 27a totalt med 329986p Donerar mer än genomsnittet, ändå bra placering :thumbsup:
      5 LordRex 61589p ligger 9a totalt med 426357p Gammal räv som vet hur man gör. :thumbsup:

6 krulltott 61462p ligger 82a totalt med 223010p Ännu en givmild jag skulle vilja ha på min ö. Börjar bli trångt nu!
      7 Philo 61377p ligger 2a totalt med 581490p Verkar köra samma recept som LordRex. Veteranspelare?
      8 Tuffe Uffe 59369p ligger 61a totalt med 257009p Doneringsvillig. Ännu en bra granne! :thumbsup:
      9 Buppe 56419p ligger 1a totalt med 730376p Topp-tio donerare och ligger först på Totalpoängen , bra jobbat!

10 RoAoVoE 53594p ligger 124a totalt med 148782p Ännu en bubblare i stil med wei. Går emot ryktet men bra granne!

Vad kan man dra för slutsats av det här? Det kanske behövs fler än en duktig donerare i ens omedelbara omgivning för att det ska synas på listorna. Noterbart är att på topp-tio doneringslistan utmärker sig alliansen Illuminati med hela fyra spelare! Sedan har Wonderland Inc och Army of Anubis två spelare var medans Wolverines och Artifex Bob har en varsin. Om Illuminati ligger samlade i klunga så är det inte svårt att tänka sig att de höga doneringspoängen omedelbart omsätts i större sågverk, medans enskilda donerare inte har det lika lätt. Allianser som tidigt sluter sig samman på några öar och donerar ihop verkar vara framgångsrikt. Tyvärr syns ingen från de större allianserna till på doneringslistans topp-tio. PAXs mest framgånsrika medlem dyker upp på plats nummer tolv, bäst även där i sin allians. Karl XII och Farmarn från samma allians dyker upp på plats 16 respektive 18. De två har enligt ryktena flyttat till en egen ögrupp långt från resten av PAX av just den orsaken att grannarna donerade för dåligt. Och däri ligger nog nyckeln till varför donerandet stannar av, snåla grannar som ändå tar del av donationerna, så framgångsreceptet är, donera donera donera...men bara till dig själv och möjligen din allians. Vi får se om M0zzarella kan hålla sig i toppen av TPn och botten av DPn...
    • En fin, fin genomgång Tankred, man får tacka. Visst hänger de två ihop i de allra flesta fall och för min egen del så förklarar jag avståndet till toppen (TP) med att jag i stort sett får sköta donerandet själv på mina öar. När ingen hjälper till halkar öarna vartefter efter i utvecklingen och varje timme därefter drar andra följdaktligen ifrån (samtidigt som de utvinner mer trä som kan doneras, skillnaden kommer m.a.o att eskalera).
    • Det ryktas att Captain Rexkov går under ett annat alias på Deltaservern :P

Det ryktas också att en Cosa Nostra-spelare i skrivande stund tömmer av en TOD-spelare av anledningen citat"fjantar som ger sig på sina grannar"slut citat och citat"klåpare"slut citat. Citaten publicerades med spelarens tillåtelse.

Det ryktas också att Tankred har börjat sakna friddre midde o kaxarn eller va de nu hette som spelade i Försvarsmakten. De må ha varit inlägg av varierande kvalitet och spelförmåga av ännu lägre kvalitet, men det hände något på forumet och i spelet, Deltaservern levde när den utåtriktade Försvarsmakten hade sin glansperiod! Hoppas på ett krig snart. :thumbsup:
    • Tankred wrote:

Det ryktas att marble inte är samma marble som på alfa- och betaservern.
      Det ryktas att han är just samma marble.

Det ryktas också att marble och ett par andra riktigt stora donerare håller på med något stort på en hemlig ögrupp , lösa rykten säger att det är en gigantisk hoppmatta.

Det ryktas att stordoneraren AdoniX tycker om marmor och tar ett glas vin ibland, men inte gillar stanken av svavel och bryr sig mycket litet om kristall.

Det ryktas att Gnyttet är en eremit.

Det ryktas att Ikariamplayers har en egen ö men att den ligger så långt ifrån alla andra att de tekniskt sett spelar på en annan server.

Det ryktas att Tankred är med i Illuminati.

Det ryktas att Tankred är med i The Old Dogs.

Det ryktas att Tankred inte ens spelar på delta-servern ;)
    • Det ryktas att det ryktas helt för lite på Deltaservern :P Men det händer åandra sidan kanske inte så mycket vare sig där eller någon annanstans? Hur som helst ryktas det att folk bygger som tokar på Deltaservern och att tio städer/spelare snart är mer regel än undantag.
    • Tankred wrote:

Det ryktas att det ryktas helt för lite på Deltaservern :P Men det händer åandra sidan kanske inte så mycket vare sig där eller någon annanstans? Hur som helst ryktas det att folk bygger som tokar på Deltaservern och att tio städer/spelare snart är mer regel än undantag.

Om så är fallet, ryktas det inte bara, det kan slås fast med säkerhet att Rex ligger lite efter och får kalla sig "undantag". Ack o ve!
    • Det ryktas att inte mindre än fem spelare lyckats få ihop tio städer på delta-servern redan nu:

Mad
      Philo
      Nisse43
      Buppe
      Dionysos

Det ryktas också att inga av dessa nick finns på någon av de andra servrarna, och att kamrat Rex är nummer sex på TP-listan och mest troligt nummer 6 att få ihop tio städer!

För övrigt ryktas det om att inte mindre än 15 spelare lyckats skrapa ihop nio städer och ytterligare 47 spelare fått ihop åtta!

Det ryktas också att hansan kommer att bli den största alliansen även på den här servern trots att de i skrivande stund endast ligger på sjunde plats...
    • ...det går trögt att uppdatera rekordtrådarna vilket får mig att ifrågasätta ett annat rytke nämligen att Rådhus 28 är det största någon har mäktat med på Deltaservern? I rekordtråden finns ett på 26 men jag har med egna ögon sett flera på 28, dock inget högre än så...någon som vet vad rekordet ligger på just nu, vilken är Deltas största stad? ?(