Meddelandetråd med valda alliansmedlemmar

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Meddelandetråd med valda alliansmedlemmar

- Vad går det ut på? Att man kan bocka för de medlemmar man vill ska finnas med i en viss tråd. Exempelvis ledarna i en allians, eller kanske spelare i ett visst område för effektivare anfall och försvar som inte alla behöver se/veta.

- Vilka gynnar det? Det kan skapa mer aktivitet i allianser speciellt när de blir större.

- Beskrivning: En extra funktion i medlemslistan när man kryssar i dem man vill ha i en tråd, sedan en medelanderuta när man skriver rubrik, sedan innehåll. (Lords&Knight har gjort detta bra tycker jag, om man får säga så här :rolleyes: .) Funkar bra i mobil också.

- Krav: Funktionen ska tilldelas dem som välja att ha behörigheten i alliansen.

- Övrigt:
    Ledare och diplomat i White Knights på Alfaservern.
  • Bra förslag! Har länge tyckt att det vore bra att kunna skicka meddelanden till alla i ledningen t ex, men inte nödvändigtvis till hela alliansen. Och slippa skicka samma meddelande till var och en i ledningen, utan i stället kunna sända iväg ett enda på en gång till flera mottagare. Tidsbesparande och effektivt.
  • Ser en fördel i att kunna skicka "trådade" meddelanden inom en mindre grupp, så är helt klart för detta förslag.

Men jag tror inte aktiviteten i alliansen ökar för att 4 av 10 (exempel) i alliansen är med i en attack och de startar en tråd där bara dem är med. Visst, det är en fördel för de 4 som är med i attacken, men tror knappast det ökar aktiviteten för övriga 6 att inte se dessa meddelanden, snarare tvärt om i DET SPECIFIKA FALLET.

MEN, som sagt, jag är för förslaget!
    Är du ny, liten eller allianslös och behöver diplomathjälp?
    Sänd mig IGM/PM så hjälper jag dig gärna!

• Det är sant att aktiviteten nog inte ökar med funktion som det är nu, eftersom det redan är få. Men behovet att bara kunna plocka ut ledningen och exempelvis generaler i olika områden för övergripande snack om alliansen är stor måste finnas. Här finns antar jag inte risken för spioner eftersom bara ett konto är tillåtet. Stooooort plus för det och det är en av anledningarna till att jag sökt mig tillbaka efter några års uppehåll. :thumbsup:
    Men tyvärr kommer jag inte kunna få med mig fler spelare hit från det andra spelet jag är ledare för. Det är alldeles för daterat i sina funktioner. Ser snyggt ut, överlägset i grafiken, men hopplöst i användarvänlighet i mobilen. Utan SNABB utveckling där blir nyrekryteringen låg. Vad jag ser på Alpha så är det ungefär lika många aktiva totalt på servern, som det är medlemmar i bara den alliansen jag är ledare för i ett annat spel, och då finns det ca 15 allianser till med ungefär lika många spelare.
    Gnällig? Bara för att jag tycker Ikariam i grunden är ett skitbra strategispel. Vill det bästa och meddelande funktion är basic att den är bra eftersom alla kommunikation sker via den. All the best! <3 ;)
  • Jag håller med Haara. Det är inte säkert att aktiviteten ökar bland medlemmarna. Men, som tidigare nämnts, det är en bra funktion för då behöver man bara skriva ett meddelande till de övriga i ledningen utan att behöva upprepa samma meddelande.

Klart för.

• Ingen rush efter detta? Jag tycker att meddelandefunktionen är en av de viktigaste funktionerna i spel som detta för att det inte ska stå i vägen för det roliga i spelet.
    Detta och att Ikariam även fungerar på mobilen.
  • Jag är FÖR detta förslag. Ska be Disconnect skicka vidare detta för det är ett riktigt bra förslag.

Möjligen en knapp i ambassaden på medlemslistan där man kan skapa "gruppmeddelanden"?
  • Linslus wrote:

Jag är FÖR detta förslag. Ska be Disconnect skicka vidare detta för det är ett riktigt bra förslag.

Möjligen en knapp i ambassaden på medlemslistan där man kan skapa "gruppmeddelanden"?

Ska göra det imorgon.
    TeamManager Ikariam.se
    TeamManager Bitefight.se
    Board Admin RockShot.com
    Game Operator OGame.US
    IRC admin RunesOfMagic.us
    Supermoderator BattleknightScandinavia
    GameOperator Bitefight.us