Utkast

• - Vad går det ut på? En flik under diplomatin med namnet Utkast införs

- Vilka gynnar det? Alla som skriver meddelanden

- Beskrivning: Man skriver ett meddelande till ex. alliansen och så råkar man trycka ner meddelanderutan eller så ska man dubbelkolla alliansens siffror. Utan att tänka sig för så försvinner hela meddelandet och man får börja om igen. Ett utkast ska tillåta meddelandet att bli sparat utan att bli skickat för att senare kunna bli skickat till mottagaren eller raderat, som i mail.

- Krav: Ett utkast införs under diplomati.

- Övrigt: -

• En mycket bra idé!
      Hur många gånger har man inte obetänksamt lämnat meddelanderutan för att kolla något, bara för att sedan banka huvudet i väggen över att hela texten försvann i tomma intet.
    • Jättebra och logiskt förslag LJ.
      Nu är det liksom Windows 95, där kan hände vadsomhelst, som idag då jag skickade ett ally om att vi borda förklarar krig mot ALL vart det borta precis innan jag var klar..om nu inte ALL hade en finger med där vet inte jag.
      //Nord
    • Allra bäst enligt mig skulle de väl vara om man kunde ha flera tabs uppe samtidigt, så att man kan välja exakt hur man vill ha det.

Edit: Flera tabs som i att ha t.ex ambassad/piratfort/rådhus samtidigt utan olika flikar i browsern.

The post was edited 1 time, last by LegoGlass ().

• LegoGlass wrote:

Allra bäst enligt mig skulle de väl vara om man kunde ha flera tabs uppe samtidigt, så att man kan välja exakt hur man vill ha det.
      Flera tabbar brukar funka för mig.

Skitbra förslag i övrigt, brukar bli extremt mycket copy-paste nu för tiden.

Delta-Björnkött-KxH-Inrikesminister

Gamma-Opie-SoA-Diplomat
    • Å andra sidan har man tillgång till fliken "anteckningar" hur många tecken man har plats för minns jag inte riktigt men räcker det inte kan man väl öppna något av sina textprogram? Skriver man så mycket att det är en katastrof att förlora innehållet så skriver man för mycket iaf och då var det bäst vad som skedde :p
    • Och ännu bättre vore att det finns ett mellanting mellan skicka till alla och att skicka till några få. Men det förslaget är väl redan inskickat till GF?

Håller Nos om smilies. Att tillåta dem som kan användas överallt i nuvarande digitala världen är en lägstanivå som borde vara hyfsat lätt att få till :P
      Ledare och diplomat i White Knights på Alfaservern.
    • Lord Jones wrote:

- Vad går det ut på? En flik under diplomatin med namnet Utkast införs

- Vilka gynnar det? Alla som skriver meddelanden

- Beskrivning: Man skriver ett meddelande till ex. alliansen och så råkar man trycka ner meddelanderutan eller så ska man dubbelkolla alliansens siffror. Utan att tänka sig för så försvinner hela meddelandet och man får börja om igen. Ett utkast ska tillåta meddelandet att bli sparat utan att bli skickat för att senare kunna bli skickat till mottagaren eller raderat, som i mail.

- Krav: Ett utkast införs under diplomati.

- Övrigt: -

Rapporterat till GameForge!
      Cooper