Önskas sandfritt vin av KxH och LIC

• Diplomati

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Önskas sandfritt vin av KxH och LIC

Tvi, spott, fräs, sand i vinet... :evil: Nu har det gått så långt att det skvätter från sandlådan ända bort till oss i WK. Vi förstår att det inte är med flit, men vi föredrar att äta ost som inte knastrar mellan tänderna för att den är kryddan med... sand. Vi bönar och ber i fredagsmysets anda att alla Toys-r-us-spadar grävs ner.
    På så vis kan alla få visa sina verkliga takter som krigare på annat håll. Här är mitt förslag på hick...fred. Ups. 8| Nåja, jag tror och hoppas att allt är rättstavat och läsbart:

FÖRSLAG ÖVERENSKOMMELSE
    Mål: Lic och KxH kan gå vidare och kan kriga vart de vill förutom med varandra.

Villkor som gäller från och med midnatt (mellan lördag och söndag):

• Alla kontonamn byts tillbaka till sina egna, så vi övriga i andra allinaser inte blir mer förvirrade än vad vi är.
    • Alla trupper och båtar dras tillbaka med omedelbar verkan till var och ens egna bryggor och tavernor.
    • Piratande sker på sina egna villkor i egen förhandling mellan LIC och KxHs diplosar.
    • Ledarna i respektive ally pekar med hela handen att ovan gäller, annars får de som inte fixar att vara i grupp kickas/kliva ur skyddet av sin ally för att inte sabba för övriga medlemmar.

En liten signatur från Haara och Röde Orm skulle vara riktigt trevligt, så vinet kan avnjutas i lugnan ro ett litet tag i alla fall :love:

hoppfull-glitter :)
    Ledare och diplomat i White Knights på Alfaservern.
  • Från Lictors mottages detta medlarförslag med öppna armar och vi välkomnar freden med öppna armar.
    Kring piraterna önskar vi påbörja ett samtal om hur vi ska hantera dem (redan skickat IG-meddelande till berörda ledarposter om det, men skriver det här för att alla i LIC och KxH ska veta att det är på gång).
    /Haara
    Är du ny, liten eller allianslös och behöver diplomathjälp?
    Sänd mig IGM/PM så hjälper jag dig gärna!

• Eftersom "LIC" i detta fall kan ersättas med mitt namn så kan jag meddela att jag inte längre har trupper hos KxH och ska upphöra med plundring av KxH tills vi ser om motparten får igenom det hela hos sina alliansmedlemmar!

Frågan är om denna fred bara gäller så länge KxH försöker kriga mot ET? (27st KxH mot 12st ET) dvs ett avtal för KxH att minska antalet motståndare tillfälligt eller är det menat för en längre tid? Jag måste tillägga att detta erkännande av mig som en one-man army är rätt smickrande. Jag har för övrigt redan bytt namn då jag av förklarliga skäl inte vill kalla mig Itachi så länge så den delen har jag uppfyllt + tillbakadragande av trupper.

För övrigt plundrade jag en KxH 06.30 innan jag hann se denna tråd i forumet!

The post was edited 1 time, last by Ivanhoe ().

• Lugna dig med smickrandet, enda anledningen vi försöker få till detta är eftersom det är jobbigt att ha någon som springer runt o plundrar en medan man är i ett allians krig. Inte så kul att vara tvungna att dra tillbaka sina trupper/flotta för att skrämma iväg dig bara för att få dig att återvända sekunden man stuckit tillbaka till slagfälten. ;)

Itachi
  • Itachi wrote:

Lugna dig med smickrandet, enda anledningen vi försöker få till detta är eftersom det är jobbigt att ha någon som springer runt o plundrar en medan man är i ett allians krig. Inte så kul att vara tvungna att dra tillbaka sina trupper/flotta för att skrämma iväg dig bara för att få dig att återvända sekunden man stuckit tillbaka till slagfälten. ;)

Du menar att det är ett allianskrig trots 30nords rubrik: Krigsrapporter från kalla kriget mellan KxH och alla som vill vara med.? Vad skiljer mig som deltagare från alla andra som kan plundra er? Jag tycker vi eller ärligt talat, mest du ska hålla dig utanför förhandlingen.

The post was edited 1 time, last by Ivanhoe ().

• Mina herrar en liten uppfräschning av reglerna ;)

Från reglerna för krig och diplomati:
    "Vid skapandet av en krigsförklaring kan ledaren eller diplomaten även välja att skapa en tråd i subforumet "Förhandlingar". I denna sektion får bara inblandade alliansers ledare och diplomater kommunicera."

De jag bjöd in att signera var dessa:

glitter wrote:

En liten signatur från Haara och Röde Orm skulle vara riktigt trevligt, så vinet kan avnjutas i lugnan ro ett litet tag i alla fall :love:

Bara att invänta att Röde Orm återvänder från IRL. Från det att han skriver under gäller närmsta dygnsdelare 23:59. Alltså kommer han inte in nu idag innan lördag går över till söndag, får det bli nästa, när dagen går över till måndag etc. :)
  • Sigillet är därmed på plats. 12 timmar kvar på dygnet vid signeringen. Berörda spelare är aktiva och har alldeles säkert läst detta
    Lycka till båda två, LIC och KxH. Se nu till att ha utmaningar åt andra håll än varandra. :love:
  • glitter wrote:

Sigillet är därmed på plats. 12 timmar kvar på dygnet vid signeringen. Berörda spelare är aktiva och har alldeles säkert läst detta
    Lycka till båda två, LIC och KxH. Se nu till att ha utmaningar åt andra håll än varandra. :love:

• Alla kontonamn byts tillbaka till sina egna, så vi övriga i andra allinaser inte blir mer förvirrade än vad vi är.
  • Eftersom avtalet gäller mellan LIC och KxH så kan man ju naturligtvis tänka att WK är exkluderade, men så länge de upptar ett namn som en spelare i LIC eller KxH ska tillbaka till så kommer ju det leda till att de måste ändra nick för att avtalet mellan LIC och KxH ska kunna genomföras, så då gäller det ju de spelarna med, eller hur?
    Är du ny, liten eller allianslös och behöver diplomathjälp?
    Sänd mig IGM/PM så hjälper jag dig gärna!

• Haara wrote:

Eftersom avtalet gäller mellan LIC och KxH så kan man ju naturligtvis tänka att WK är exkluderade, men så länge de upptar ett namn som en spelare i LIC eller KxH ska tillbaka till så kommer ju det leda till att de måste ändra nick för att avtalet mellan LIC och KxH ska kunna genomföras, så då gäller det ju de spelarna med, eller hur?
    Hm.. Fair enough ^^

Itachi
  • WK blev ju indraget på ett hörn och det höll på att bli mer än vad som var acceptabelt. Kriget var ju inte något som angick oss egentligen.

Att släppa andras namn gäller alla tre allysarna. Och förslagvis snor man inte någons namn (borde gälla som gentlemens agrement på hela servern) eller använder städernas namn för att förolämpa. Krig ska vinnas på slagfälten, tycker jag.
  • Mazel tov...

...kan man säga när man gifter sig. Nu kan ni säga, som Ulysses S. Grant en gång sa, "Let us have Peace"
    Nu går ni era skilda vägar, och medan ni vandra vägen bort kan dessa visdoms ord vara något att tänka på:

"An eye for an eye only ends up making the whole world blind"
    Mahatma Gandih, 1869-1948

"The real and lasting victories are those of peace, and not of war."
    Ralph Waldo Emerson, 1803-1882
    Inrikesminister White Knights
    "In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move." - Douglas Adams
  • Tofo wrote:

...kan man säga när man gifter sig. Nu kan ni säga, som Ulysses S. Grant en gång sa, "Let us have Peace"
    Nu går ni era skilda vägar, och medan ni vandra vägen bort kan dessa visdoms ord vara något att tänka på:

"An eye for an eye only ends up making the whole world blind"

Mahatma Gandih, 1869-1948

"The real and lasting victories are those of peace, and not of war."

Ralph Waldo Emerson, 1803-1882

Ja och det har ju varit fred ända sedan dessa uttalanden ... "Peace for our time" sa Neville Chamberlain. Låt oss sjunga "we shall overcome" var det en minister som sa. En del tror att man inte blir anfallen om man inte har några vapen, "de ser ju att vi inte VILL kriga". :D

(Tråden stängs då inga nya uppdateringar gjorts på två veckor och därför anses kriget som avslutat. /Tofo, Moderator)

The post was edited 1 time, last by Tofo ().