Krig eller fred LSW

• Serversnack

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Krig eller fred LSW

Samtidigt som vi utkämpar kampen om universum mot KxH så får vi en sidofight mot LSW som vi nyligen krigat emot. Då det gjordes en överenskommelse om fred mellan våra allianser idag och den bröts direkt av Daredevil så ger jag LSW chansen här i forumet att inom en väldigt snar framtid bekräfta att freden är ett faktum samt att Daredevil upphör med sina anfall och nu även betalar valfri spelare i ET sina 5 finaste vinflaskor.

Om detta inte göres så är chansen väldigt stor att ett krig är i antågande igen mellan våra allianser.
    • turbo wrote:

Ivanhoe wrote:

Om ni kunde sluta plundra våra minsta spelare skulle du inte behöva vara så här rädd för mig.
      Det har aldrig hänt. Ren och skär lögn.
      Du kan i stället för att komma med lögner förklara varför Du bröt freden mellan våra allianser!
      En av era spelare, som startade det förra kriget, har fortsatt att plundra våra små spelare som du mycket väl vet. Han verkar inte förstå och ni försöker backa upp hen genom att hota med krig. Ser ut som om ni inte förstår annat genom att man plundrar er tillbaka?
    • Ivanhoe wrote:

turbo wrote:

Ivanhoe wrote:

Om ni kunde sluta plundra våra minsta spelare skulle du inte behöva vara så här rädd för mig.
      Det har aldrig hänt. Ren och skär lögn.Du kan i stället för att komma med lögner förklara varför Du bröt freden mellan våra allianser!
      En av era spelare, som startade det förra kriget, har fortsatt att plundra våra små spelare som du mycket väl vet. Han verkar inte förstå och ni försöker backa upp hen genom att hota med krig. Ser ut som om ni inte förstår annat genom att man plundrar er tillbaka?
      LSW: Ni kan börja bygga trupper och båtar. Ni kommer få betala för Daredevils påhopp. Många gånger om. Koloss och palm-kungen har nu anfallit oss för många gånger och beteendet är helt oacceptabelt.
    • Det är er spelare "Sirenia" som återigen, likt förra gången, fortsatt plundra våra spelare i LSW. Att ni ser försvarsvilja från LSW som ett hot? Den som plundrat små spelare hos LSW är du Turbo, inte vågar du anfalla mig utan du har bara gått på små spelare. Vad kallar man den taktiken? Senast du var på besök:
      Miraklet för sillen[-ET-] 'Kolossus' är aktiverat. (11.05.2017 12:34:03)
    • Ivanhoe wrote:

Det är er spelare "Sirenia" som återigen, likt förra gången, fortsatt plundra våra spelare i LSW. Att ni ser försvarsvilja från LSW som ett hot? Den som plundrat små spelare hos LSW är du Turbo, inte vågar du anfalla mig utan du har bara gått på små spelare. Vad kallar man den taktiken? Senast du var på besök:
      Att kalla Turbo för feg är väl att ta i lite? Han ställer väl alltid för sin allians och det är mycket mera än man kan säga om dig Ivanhoe.
      Just nu blev jag Piratplundrat av Hawila (LSW) på 37000 ,så även jag kommer plundra LSW i lång tid framöver.
      //Nord
    • Tyvärr ser det ut som historien upprepar sig, iaf sett utifrån det som når mig. Sirenia plundrar nån i LSW. Några i LSW hämnas och -ET- slår tillbaka och så var det igång... Men jag har förstås ingen komplett bild och vet inte om vad som föregått attackerna.

Jag kan tycka att alla fientligheter avbryts nu och att vidare överträdelser rapporteras till respektive diplomat. Eventuella hämndaktioner kan tas därifrån...

Kan vi spara krigandet till hösten så är jag nöjd! ;)

//sir M
    • Ivanhoe wrote:

Det är er spelare "Sirenia" som återigen, likt förra gången, fortsatt plundra våra spelare i LSW. Att ni ser försvarsvilja från LSW som ett hot? Den som plundrat små spelare hos LSW är du Turbo, inte vågar du anfalla mig utan du har bara gått på små spelare. Vad kallar man den taktiken? Senast du var på besök:
      Jag är ledsen men det finns ingen som tror på dig där. Jag skulle aldrig få för mig att plundra någon som är liten och rätt ny i spelet. Det förekommer inte.

Att sirenia och Hawila hade en fight råder det inget som helst tvivel om. Det som hände där var det eskalerade och flera från ET och LSW anföll varandra. Till slut så enades allianserna om fred men mindre än en timme efter överenskommelsen så startade DU fler anfall emot oss. Så självklart gav vi igen. Och ni har ett krig att se fram emot.

Vågar jag inte anfalla dig? Skulle jag vara rädd eller? Tyvärr så är du tråkigare än vad saxson var i sina glansdagar. Han gick iaf aldrig i semesterläge när man anföll han. Men vi får se hur lång tid det tar innan du reser palmen. Fixar du en vecka in i det kommande kriget? Att du kommer kolossa så fort du kan det vet alla så det är bara att skicka in någon som ska plundra först så du får kolossa bort denne så tar resten vid sen.

Charlottenburg wrote:

Tyvärr ser det ut som historien upprepar sig, iaf sett utifrån det som når mig. Sirenia plundrar nån i LSW. Några i LSW hämnas och -ET- slår tillbaka och så var det igång... Men jag har förstås ingen komplett bild och vet inte om vad som föregått attackerna.

Jag kan tycka att alla fientligheter avbryts nu och att vidare överträdelser rapporteras till respektive diplomat. Eventuella hämndaktioner kan tas därifrån...

Kan vi spara krigandet till hösten så är jag nöjd! ;)

//sir M
      Ärade sir M

Du kan läsa här ovanför vad som faktiskt hänt. Det är till 100% sant. Vi kommer gå ut i krig inom en väldigt snar framtid som vi utlovat så se till att bygga upp er. Normalt sett så brukar ET inte köra med så mycket plundringar när vi är ute i krig... men vi kommer göra ett undantag nästa gång pga att er spelare Daredevil kostat oss tid, guld och resurser.
    • Tankred wrote:

Så det är här man lägger upp kollosningarna?

14.05.2017 18:05Miraklet för Daredevil 'Kolossus' är aktiverat.

Ja du hade kollat att jag inte var på och anföll, men jag loggade in och kolossade dina 2000 båar. Skitkul. :D
      Varför anföll du mig speloperatör, och varför anfaller du LSW?
    • Det kommer lille Daredevil. En krigsförklaring till din ära som dina allianskamrater måste vara väldigt nöjda över att bli delaktiga i.

Utöver det så uppskattar hela ET ditt försök att lära dig vårt språk. Tyvärr för dig så betyder "yada yada" ungefär "jag luktar" och då inte i en positiv riktning. Bättre lycka nästa gång.
    • Ivanhoe wrote:

turbo wrote:

Igen ett underbart försök. Gsäp betyder ju faktiskt snigel. Bra gjort!
      Ja du är jättelustig. En riktig spjuver, turbo. Döpt efter hunden?
      Vi har inte den sortens arter där vi kommer ifrån. Nej turbo kommer ifrån våra gamla... ja man skulle kunna säga att de liknar era sköldpaddor. Lite så där långsamma, slemmiga, dryga varelser som alla bara älskar att gosa med när man tagit en vinare eller sju. Den arten står enormt högt i rang hos oss och det är en stor ära att mina skapare döpte mig efter dem.

Jag har ju varit här på er planet en längre tid nu och jag har reflekterat över dina namn. Daredevil och Ivanhoe. Daredevil är alltså en påhittad figur... En blind man som slåss... Ja det låter ju lite som dig. Och så har vi Ivanhoe som är populär 2 timmar/år... Ja det låter också som dig faktiskt. De namnen passar väldigt väl och jag hoppas du behåller dem för alltid.

Pga att kriget inte startade officiellt förrän väldigt nyligen pga forum-fel så har du ju faktiskt inte kolossat oss än i kriget. Dock så gjordes det innan det startades. Men vi måste ju faktiskt inte räkna med den gången i kriget om du inte vill.
    • turbo wrote:

Ivanhoe wrote:

turbo wrote:

Vi har inte den sortens arter där vi kommer ifrån. Nej turbo kommer ifrån våra gamla... ja man skulle kunna säga att de liknar era sköldpaddor. Lite så där långsamma, slemmiga, dryga varelser som alla bara älskar att gosa med när man tagit en vinare eller sju. Den arten står enormt högt i rang hos oss och det är en stor ära att mina skapare döpte mig efter dem.
      Jag har ju varit här på er planet en längre tid nu och jag har reflekterat över dina namn. Daredevil och Ivanhoe. Daredevil är alltså en påhittad figur... En blind man som slåss... Ja det låter ju lite som dig. Och så har vi Ivanhoe som är populär 2 timmar/år... Ja det låter också som dig faktiskt. De namnen passar väldigt väl och jag hoppas du behåller dem för alltid.

Pga att kriget inte startade officiellt förrän väldigt nyligen pga forum-fel så har du ju faktiskt inte kolossat oss än i kriget. Dock så gjordes det innan det startades. Men vi måste ju faktiskt inte räkna med den gången i kriget om du inte vill.
      Har du bara 7 miljoner för att du övat dig på "humor" på chatten sedan 2009? <X
    • Ivanhoe wrote:

turbo wrote:

Ivanhoe wrote:

turbo wrote:

Vi har inte den sortens arter där vi kommer ifrån. Nej turbo kommer ifrån våra gamla... ja man skulle kunna säga att de liknar era sköldpaddor. Lite så där långsamma, slemmiga, dryga varelser som alla bara älskar att gosa med när man tagit en vinare eller sju. Den arten står enormt högt i rang hos oss och det är en stor ära att mina skapare döpte mig efter dem.Jag har ju varit här på er planet en längre tid nu och jag har reflekterat över dina namn. Daredevil och Ivanhoe. Daredevil är alltså en påhittad figur... En blind man som slåss... Ja det låter ju lite som dig. Och så har vi Ivanhoe som är populär 2 timmar/år... Ja det låter också som dig faktiskt. De namnen passar väldigt väl och jag hoppas du behåller dem för alltid.

Jag vet inte vilken "chatten" du hänvisar till... Här har vi ett forum dock som det har skrivits några ord i då och då. Om du anser att sanningen är humor så tycker jag att det är helt ok. Att göra er människor glada är en rätt bra grej har jag lärt mig. När ni skrattar så får ni ont i magen. När ni får ont i magen så tar ni piller som ni sköljer ner med vin och efter det så plundrar vi era lager utan att ni ens märker det. Det har hittills hänt fler gånger än vad du troligtvis kan räkna till.

Hoppas vi ses i en taverna snart
    • turbo wrote:

Ivanhoe wrote:

turbo wrote:

Ivanhoe wrote:

turbo wrote:

Vi har inte den sortens arter där vi kommer ifrån. Nej turbo kommer ifrån våra gamla... ja man skulle kunna säga att de liknar era sköldpaddor. Lite så där långsamma, slemmiga, dryga varelser som alla bara älskar att gosa med när man tagit en vinare eller sju. Den arten står enormt högt i rang hos oss och det är en stor ära att mina skapare döpte mig efter dem.Jag har ju varit här på er planet en längre tid nu och jag har reflekterat över dina namn. Daredevil och Ivanhoe. Daredevil är alltså en påhittad figur... En blind man som slåss... Ja det låter ju lite som dig. Och så har vi Ivanhoe som är populär 2 timmar/år... Ja det låter också som dig faktiskt. De namnen passar väldigt väl och jag hoppas du behåller dem för alltid.
      Jag vet inte vilken "chatten" du hänvisar till... Här har vi ett forum dock som det har skrivits några ord i då och då. Om du anser att sanningen är humor så tycker jag att det är helt ok. Att göra er människor glada är en rätt bra grej har jag lärt mig. När ni skrattar så får ni ont i magen. När ni får ont i magen så tar ni piller som ni sköljer ner med vin och efter det så plundrar vi era lager utan att ni ens märker det. Det har hittills hänt fler gånger än vad du troligtvis kan räkna till.
      Hoppas vi ses i en taverna snart
      Jag snackade med KxH, de sa att ni förlorat mot KxH och försökte smita genom en dålig ursäkt "vi måste kriga mot LSW" 8o