Ny krigsserver?

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Ny krigsserver?

Nu har Epsilon börjat komma igång, om än i stilla mak.

Epsilon verkar vara en server dit många gamla rävar (och hundar) kommit tillbaka efter många års sömn. Bakom de 150 aktiva spelare som finns i nuläget finns både gamla vänner och fiender.

I nuläget ligger dessa tre allianser i topp:

1. Red Army (WOT) - En allians som alltid dyker upp när det startas en ny server men som brukar tröttna lika fort. Med tre spelare på topp tio (Ace of Spades, Helium och RANK 1) kanske de dock kommer ställa till med en hel del bus framöver...

2. Östra Hörnet (ÖHV) - En allians som kräver lojalitet och högt engagemang. Ser ut att bestå av gamla Alpha-spelare som Bitta och Preben m fl. Frågan är om de kommer hålla sig borta i sitt hörn eller om de kommer dra sig mot mitten och ställa till ofog..?

3. Fairytale (Fair) - En allians som fortfarande tror på sagor. Får hoppas att de inte faller in i någon Törnrosa-sömn utan håller sig vakna..! Med spelare som Sillen och Fightingface misstänker jag att även detta är en allians att räkna med!

Självklart dyker också allianser upp som t ex Saxssons alla dubbelkonton (Saxsson som enligt ryktet donerat otroliga 100 k trä på två av sina öar...). En allians som jag hela tiden läst som "Navel service" men tydligen står det "Naval service" - icke att förväxla. Och The Jedi Order - cred för att alla medlemmar har namn från Starwars! :)

Det har redan börjat plundras, ockuperats och småbråkats både till höger och vänster och det ska bli spännande att se vad som händer inom kort!

Puss och kram på er så länge!
    • 30nord wrote:

Du har så rätt min sköna..mitt fel ..Det var GP att hen hade noll och som du sa bliver det ju uppskattat med besök :-

Tjena Helium här

Tror jag behöver förklara lite innan ni dömer. Jag och 1 till skapade alliansen för att namnet lät bra fick namnet från att krig ligger i familjen och Red Army från sovjetunionen va ett namn som vi gillade och ingen annan hade hunnit ta det jag bryr mig inte om vi ligger först eller att jag ligger först jag gillar bara att spela ikariam men det är inte så kul att få höra att man är en parasit för att jag råkade ligga först och inte har donerat men efter påhälsningen som inte var uppskattad där han först skrev privat att jag va parasit och sen går ut och skriver på forumet innan jag får förklara är lite väl dåligt men kan förstå att ni/de blir trötta på att folk inte donerar men nu har jag iallfall donerat på alla mina städer hälften av av vad jag har i städerna så hoppas jag att vi inte får fler missöden. min tanke va bara att jag skyndar mig att bygga upp lite snabbt och sedan donera men. det gick lite för fort och min ekonomi försvann pga jag va tvungen att bygga trupper för att försvara mig mina invånare är borta som jag nu måste försöka få tillbaka men. jag kan ändra allians namn om det stör folk så hör av er jag är trevlig och vill att de i min allians tycker om att spela precis lika mycket som jag gör men jag ska donera mera nu mera utspritt så att ni inte tror att jag är en parasit utan att jag faktiskt drar mitt strå till stacken så att alla gynnas.

ha det bra så hörs vi i spelet hör av er privat om det är något som jag ska ändra på eller för att jag behöver vidare utveckla mitt svar.
    • Ojsan hoppsan!
      För det första så får vi hoppas att du menar att krig ligger i familjen på Ikariam och ingen annanstans.
      För det andra så skrev 30Nord att han hade sett fel. Du har faktiskt donerat en hel del. Donationer är alltid ett känsligt ämne i början på en server.
      För det tredje så tror jag att du glömde en punkt någonstans.
      För det fjärde, om du behöver hjälp kan du ju alltid prata med din kamrat Ace of Spades! Han verkar gilla att anfalla folk... ;)
    • du tolkar fel menade andra världskriget kalla kriget vietnam. Såna krig är sånt jag gillar (historia) eller så skrev jag inte tillräckligt tydligt men det va därför jag skrev skriv privat eller skriv här så förklarar jag lite tydligare för det första. för det andra ja jag har donerat men bara på min första ö där jag kan få hjälp eftersom det är fler folk som alla vi kan hjälpas åt och därifrån kan jag distribuera trä. Så att jag kan donera på flera ställen för det tredje jag förstår just därför jag donerar jag förstår att jag måste dra mitt strå men jag gör det. Jag donerade bara inte på just 30nords öar så han såg att jag donerade men har nu donerat även på hans öar så att han ser att jag faktist hjälper. iallafall försöker.

4 han gör samma sak som 30nord gjorde mot mig.
    • Normalt sett brukar jag få till ett allianskrig såhär på Fredagskväll.men inte denna kväll..fast den är ju inte slut än.
      Det var mycket trevligt att starta om på en ny server och starta nya allianser med nya folk, och starta allting ifrån början.
      Trevlig kväll // nord
      //Nord
    • Xena wrote:

Epsilon verkar vara en server dit många gamla rävar (och hundar) kommit tillbaka efter många års sömn. Bakom de 150 aktiva spelare som finns i nuläget finns både gamla vänner och fiender.

1. Red Army (WOT) - En allians som alltid dyker upp när det startas en ny server men som brukar tröttna lika fort. Med tre spelare på topp tio (Ace of Spades, Helium och RANK 1) kanske de dock kommer ställa till med en hel del bus framöver...

2. Östra Hörnet (ÖHV) - En allians som kräver lojalitet och högt engagemang. Ser ut att bestå av gamla Alpha-spelare som Bitta och Preben m fl. Frågan är om de kommer hålla sig borta i sitt hörn eller om de kommer dra sig mot mitten och ställa till ofog..?

3. Fairytale (Fair) - En allians som fortfarande tror på sagor. Får hoppas att de inte faller in i någon Törnrosa-sömn utan håller sig vakna..! Med spelare som Sillen och Fightingface misstänker jag att även detta är en allians att räkna med!

Självklart dyker också allianser upp som t ex Saxssons alla dubbelkonton (Saxsson som enligt ryktet donerat otroliga 100 k trä på två av sina öar...). En allians som jag hela tiden läst som "Navel service" men tydligen står det "Naval service" - icke att förväxla. Och The Jedi Order - cred för att alla medlemmar har namn från Starwars! :)

Det har redan börjat plundras, ockuperats och småbråkats både till höger och vänster och det ska bli spännande att se vad som händer inom kort!

Jag ställer alltid till med ofog...........du får väl vänta och se........ :S
    • Bitta wrote:

Xena wrote:

Jag ställer alltid till med ofog...........du får väl vänta och se........ :S
      nu har det varit tyst väääääldigt länge.
      Vad har Bitta ställt till med då? Vi som inte spelar måste ju få en uppdatering!!!
    • Ryktet säger att RA (Inte den gamla goda alliansen RA alltså utan den nya som vill bli störst på servern) har lyckats reta upp både andra spelare och allianser rejält!
      I samma veva försvinner deras general, som råkar vara orsaken till de allra flesta bråken, och lämnar stackars Helium att försöka reda upp denna röra. Tyvärr har nog fd generalen lyckats reta upp folk tillräckligt mycket för att ett krig ska bli oundvikligt. Tur att Helium kommer från en familj som uppskattar detta!

För övrigt kittlar RA´s allianspresentation verkligen fantasin eller lämnar alla i förvirring. Vad är det egentligen de även gör..?

"Vi är en ny allians som inte har funnits på någon annan server. Några av oss har spelat på alpha och delta. Vi skapade alliansen för folk som gillar att spela ikariam och som vill lära känna nya spelare vi hoppas att många vill ansluta till oss då vi även..."
    • Hahaha det känns som att du är en dålig reporter eller en väldigt bra hur som helst så tar du inte reda på fakta.

Kul att se fortsätt så

jag gillar historia som andra världskriget vet inte hur jag ska förklara det tydligare en så men fortsätt tro att jag gillar ikariam krigs historia

The post was edited 1 time, last by Helium ().

• Donna wrote:

Xena wrote:

Tur att Helium kommer från en familj som uppskattar detta!
      Är det en släkting till dig?? :P

Helium wrote:

30nord wrote:

Tjena Helium här

Tror jag behöver förklara lite innan ni dömer. Jag och 1 till skapade alliansen för att namnet lät bra fick namnet från att krig ligger i familjen och Red Army från sovjetunionen va ett namn som vi gillade och ingen annan hade hunnit ta det

Nej det är det inte. Refererade till Heliums tidigare kommentar. Du får väl LÄSA vad folk skriver... :P
    • Xena wrote:

Donna wrote:

Xena wrote:

Tur att Helium kommer från en familj som uppskattar detta!
      Är det en släkting till dig?? :P

Helium wrote:

30nord wrote:

Tjena Helium här

Tror jag behöver förklara lite innan ni dömer. Jag och 1 till skapade alliansen för att namnet lät bra fick namnet från att krig ligger i familjen och Red Army från sovjetunionen va ett namn som vi gillade och ingen annan hade hunnit ta det

Nej det är det inte. Refererade till Heliums tidigare kommentar. Du får väl LÄSA vad folk skriver... :P
      Måste du vara så besvärlig Xena å kräva att man ska läsa oxå... 8o :love: ....