Ny krigsserver?

• Är fly förbannad på :) tillfällig ban. Då dom kräver att jag ska skicka in bild på mitt ID och bankkort. (för min egna säkerhet) påstår dom. Man kan väl fråga innan man sätter ner hammaren.
      Får se hur det här slutar. Jag har skrivit ett arg meddelande till supporten.
      återkommer imorgon med uppdatering.

dom har gjort så många fel så jag blir äcklad :)
      Jag har som många kan misstänka lagt ner en del pengar dom senaste 10 dagarna. Jag är inne på mitt konto, ska in typ 30 min senare. men istället för att loggas in så möts jag utav denna text
      Display Spoiler
      "
      Hej Ace of Spades,
      Den 04.12.2017 13:43 så blev du avstängd för betalningbedrägeri. Om du har några frågor eller anser att det blivit ngt fel, så kontakta vår Betalnings Support."

Jag kontaktar supporten rasande som fan, då jag betalt in en del pengar på spelet. Och helt o hållet på lagliga/tillåtna sätt, t.ex. paypay, google play(via mobilen) och mitt konto kort.
      När jag kontaktar supporten så får jag som svar

Display Spoiler
      Hello Ace of spades,

Thank you for your e-mail.

Your payment account has been blocked due to security reasons for further payments.

To reactivate your game account, please send us the following documents:

• A copy of your valid ID card / passport of the credit card holder
      • A copy of your current/latest credit card bill

Please send us a copy of these documents as an attachment via ticket system.

You may black out any irrelevant information, except pre and surname as well as the first 6 and the last 4 digits of your credit card.

Alternatively you can send us these documents via fax to 0049 721 354 808 158 or via postal mail to the following address:

Gameforge 4D GmbH
      - Verify Support -
      Albert-Nestler-Straße 8
      76131 Karlsruhe
      Germany

Remember to state your game account information and e-mail address.

The documents will be safely destroyed after verifying the information.

Kind Regards from Karlsruhe / Mit freundlichen Grüssen aus Karlsruhe

Verify Gameforge Support
    • Är det bara jag som känner att det är delade budskap. "Your payment account has been blocked due to security reasons for further payments." Dom blockar inte bara alla sätt att betala. dom stänger av hela kontot.
      Och sedan så är "security reasons" inte samma sak som betalningbedrägeri. Vilket är en grov anklagalse.

Jag var på jobbet när det här hände och har varit förbannad hela dagen på grund utav detta.
    • Ace of Spades wrote:

Är det bara jag som känner att det är delade budskap. "Your payment account has been blocked due to security reasons for further payments." Dom blockar inte bara alla sätt att betala. dom stänger av hela kontot.
      Och sedan så är "security reasons" inte samma sak som betalningbedrägeri. Vilket är en grov anklagalse.

Jag var på jobbet när det här hände och har varit förbannad hela dagen på grund utav detta.
      Hahaha på riktigt?!
    • Och på talan om något annat som ni tidigare skrivit om.
      Att vi är ute efter krig är inte helt korrekt. Men att vinna är det vi alla strävar efter. Och som några andra tidigare nämnt och gjort så har jag anfallit 3ttt då jag tycker han "glider med" störst på servern, men otroligt lite bidrag till att få öns resurser att växa.

Jag är personligen inte här för att starta krig, Men jag använder mig utav metoder som kan framstå som elaka, eller rakt av krigsförklaring. *Men jag kommer alltid försöka ha en god ton och attityd mot folk som kan visa desamma.
      Vet inte riktigt mer för folk jag ska ha retat upp. Jag har anfallit spelare med pirater, men det är någon som jag ser en sidogrej. en liten tävling. som återställs efter en X lång period. Om man inte vill leka pirat bör man inte bygga ett piratfort.
      Det är många år sedan jag spelade, så det var mycket nytt som jag testat på några. helt enkelt sagt rakt utav nyfikenhet på vad som förändrats. Och om någon vill "slå" tillbaks för det, så är dom mer än välkomna att försöka.

Men jag hoppas vi alla kan få en trevlig stund tillsammans igen. Så fort supporten kan sluta dricka glögg och ta bort den tillfälliga, felaktiga banned på mitt konto :)
    • E.Clarke wrote:

Ace of Spades wrote:

Är det bara jag som känner att det är delade budskap. "Your payment account has been blocked due to security reasons for further payments." Dom blockar inte bara alla sätt att betala. dom stänger av hela kontot.

Hahaha på riktigt?!
      Allt som jag skrivit är sant, men jag vet inte riktigt vad du antyder med ditt inlägg. :)
    • Ace of Spades wrote:

Kan hålla med om att det är en ganska grov anklagelse. Dessvärre är detta "Out of my hands" då jag inte har någon kontakt med de som sitter på payment, så allt jag kan göra är att hoppas att hoppas på att det ordnar upp sig fort.
      TeamManager Ikariam.se
      TeamManager Bitefight.se
      IRC Admin RunesOfMagic.com
      IRC admin RunesOfMagic.us
      Supermoderator BattleknightScandinavia
      GameOperator Bitefight.us

• Ace of Spades wrote:

E.Clarke wrote:

Ace of Spades wrote:

Hahaha på riktigt?!
      Allt som jag skrivit är sant, men jag vet inte riktigt vad du antyder med ditt inlägg. :)
      Tänkte mer på att dom stänger ner hela kontot för dig. ;)
    • Helt sjukt faktist :) Speciellt om det är så att dom vill se mitt ID och kontokort, så jag är jag osv.
      Borde vara ett meddelande, och om jag undviker det så en tillfällig ban. Jag inne minst 5 gånger om dagen. Och efter idag så har jag räknat ut hur mycket pengar jag lagt ner på servern än så länge. Vete fan om jag vill fortsätta spela ett spel där man riskerar en hammare för att man utnyttjar deras betalningstjänster.
    • Ace of Spades wrote:

Helt sjukt faktist :) Speciellt om det är så att dom vill se mitt ID och kontokort, så jag är jag osv.
      Borde vara ett meddelande, och om jag undviker det så en tillfällig ban. Jag inne minst 5 gånger om dagen. Och efter idag så har jag räknat ut hur mycket pengar jag lagt ner på servern än så länge. Vete fan om jag vill fortsätta spela ett spel där man riskerar en hammare för att man utnyttjar deras betalningstjänster.
      Mest troligt en säkerhetsåtgärd med tanke på att du lagt ner en del pengar på kort tid. Antar jag iallafall! :)
    • absolut, men ändå felaktigt utfört utav dom. jag lägger ner pengar för att få ett försprång, vilket jag förlorar nu ju ;)

Och som du ser tidigare, betalningsbedrägeri, och av säkerhetskäl är olika saker. :) så dom har ju helt klart formulerat sig galet. Du kan ju tänka dig hur förbannad jag blev när jag fick upp "betalningsbedrägeri" på min skärm och hade drygt 8h kvar att jobba :p
    • Om det nu är som du skriver så är det en skandal!

Det vore på sin tid att dom erkänner detta och ber om ursäkt, också för oss som ännu inte har spenderat så mycket Ambrosia... Men blir det så här så är jag nog försiktig framgent med att handla Ambrosia!
      Delta-Krixhjelters

Ledare KxH

• Röde Orm wrote:

Om det nu är som du skriver så är det en skandal!

Det vore på sin tid att dom erkänner detta och ber om ursäkt, också för oss som ännu inte har spenderat så mycket Ambrosia... Men blir det så här så är jag nog försiktig framgent med att handla Ambrosia!
      fick tillbaks mitt konto imorse. dom hade helt fryst kontot. inge resurser samlade, inge mer pengar på kontot eller nån byggnad bygg. eller forskningspoäng tagna.. bra där.
    • Ace of Spades wrote:

Röde Orm wrote:

Om det nu är som du skriver så är det en skandal!

fick tillbaks mitt konto imorse. dom hade helt fryst kontot. inge resurser samlade, inge mer pengar på kontot eller nån byggnad bygg. eller forskningspoäng tagna.. bra där.

Du menade att det var så när du fick tillbaka det? Har du skrivit till de om det? För så ska det inte vara.
      TeamManager Ikariam.se
      TeamManager Bitefight.se
      IRC Admin RunesOfMagic.com
      IRC admin RunesOfMagic.us
      Supermoderator BattleknightScandinavia
      GameOperator Bitefight.us

• New

Xena wrote:

1. Red Army (WOT) - En allians som alltid dyker upp när det startas en ny server men som brukar tröttna lika fort. Med tre spelare på topp tio (Ace of Spades, Helium och RANK 1) kanske de dock kommer ställa till med en hel del bus framöver..
      Du kan gärna spå in i framtiden hur det kommer sluta för NavEl Service. Ikariams alldeles egna sierska. Ny titel på gång...?

"Endast de döda har sett slutet på kriget."- Platon