Samtals server

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Samtals server

- Vad går det ut på? Mitt förslag går ut på att starta en samtalsserver där spelare kan gå in och samtala, jag har konkreta förslag och har personligen uppskattat dem muntliga samtalen med andra spelare. Allianser kan ha möten, folk kan aktivt finnas i chatt eller det allmänna samtalsforumet.
      - Vilka gynnar det? Det gynnar alla som vill fördjupa sig i spelet, lära sig mer och kanske påvägen bli mer erfaren när det gäller den allmänna informationen på servrarna eller spelet. Det gynnar allianser på såvis att kunna köra effektiva möten för att gå igenom deras planer eller strategier. Det gynnar också de mindre spelarna att lättare komma in i ikariams spelargrupp.
      - Krav: det krävs underhåll och aktivitet.
      - Övrigt: min personliga önskning var att detta fanns att tillgå. Kommer försöka sälja in detta till min allians för en smidigare konversation!
      snabb, bäst och trevligast.
    • Nu kanske jag är dum eller allmänt inte förstår vad du menar, men var är det du är ute efter som inte redan finns i spelet eller här på forumet?
      Är du ny, liten eller allianslös och behöver diplomathjälp?
      Sänd mig IGM/PM så hjälper jag dig gärna!

• New

Masterconsalez wrote:

Jag var osäker på ifall jag fick uttala mig men jag tänkte en discord kanal där ikariam-spelare kan samtala till exempel. ;)
      Klart att du får uttala dig!
      Mitt "ifrågasättande" var för att jag inte i första skedet förstod vad du menade.

Personligen tycker jag en Discord-kanal låter som en väldigt bra idé.
      Däremot vet jag inte om det finns möjlighet att göra en officiell Ikariam-kanal (men det har nog Disconnect bättre koll på).
      Det hindrar dock inte att någon startar en inofficiell kanal som kan annonseras ut här på forumet.
      Är du ny, liten eller allianslös och behöver diplomathjälp?
      Sänd mig IGM/PM så hjälper jag dig gärna!

• New

Jag kan skapa en och posta länk här dock måste jag göra den på Mobilen då jag inte har mick i datorn men jag löser det ge mig 5 minuter så har jag en länk och då kan man skapa ett konto efter det och gå med där :) ^^

The post was edited 1 time, last by Werlis: Länk kommer här: https://discord.gg/jm92SR ().

• New

Donna wrote:

Finns inte IRC längre?? Sen kan man ju skapa privata chattrum via ....va 17 heter det...nu tappade jag det helt...kanske ngn annan kommer på vad det heter... :D

Jodå, IRC finns kvar. :)

Jag har i princip noll koll på Discord, förmodligen finns det inte ens på Windows phone, har inte kollat.

Jag tänker att ska det skapas en officiell grupp för svenska Ikariam borde den startas av en i teamet, Självklart finns det ingenting som hindrar er från att skapa en för er allians om ni vill, men ja..

Men jag ska kolla upp lite närmare vad det är och om det finns till min mobil (windows phone-användare brukar bli... mobbade :( ) och suga lite på karamellen. :)
      TeamManager Ikariam.se
      TeamManager Bitefight.se
      IRC Admin RunesOfMagic.com
      IRC admin RunesOfMagic.us
      Supermoderator BattleknightScandinavia
      GameOperator Bitefight.us

• New

Hehe lugnt hara! Menade mer ifall det var mot reglerna att prata om andra varumärken. Vet att i spelet theark finns för skandinaviska servrar 1 kanal som är riktigt skön att kommunicera i men hade uppskattat ett samtals rum även där.

Kan bli ett problem för vissa kanske men personligen spelar jag genom android telefon, IPad Air 2 samt dator och att koppla in ett mobil headset på en av dem har fungerat väldigt bra med discord enligt min mening. :thumbsup:

Haara wrote:

Masterconsalez wrote:

Jag var osäker på ifall jag fick uttala mig men jag tänkte en discord kanal där ikariam-spelare kan samtala till exempel. ;)
      Klart att du får uttala dig!Mitt "ifrågasättande" var för att jag inte i första skedet förstod vad du menade.

Personligen tycker jag en Discord-kanal låter som en väldigt bra idé.
      Däremot vet jag inte om det finns möjlighet att göra en officiell Ikariam-kanal (men det har nog Disconnect bättre koll på).
      Det hindrar dock inte att någon startar en inofficiell kanal som kan annonseras ut här på forumet.
      snabb, bäst och trevligast.
    • New

En officiell gameforce discord med "sections" for ika, ogame, etc. och kanaler for ika.se, ika.no, etc. låter som något riktigt bra. Ge alla teammembers en role och sleepy en bot att leka med och alla är glada.

Disconnect wrote:

Jodå, IRC finns kvar.

Jag har i princip noll koll på Discord, förmodligen finns det inte ens på Windows phone, har inte kollat.

Jag tänker att ska det skapas en officiell grupp för svenska Ikariam
      borde den startas av en i teamet, Självklart finns det ingenting som
      hindrar er från att skapa en för er allians om ni vill, men ja..

Men jag ska kolla upp lite närmare vad det är och om det finns till min mobil (windows phone-användare brukar bli... mobbade ) och suga lite på karamellen.
      discord.gg/TXq4P9 om nu en i teamet skulle skapa en så är det gjort, kan väl erkänna att jag har nördat discord och har koll :P

Discord finns förresten till datorn också, du med din I7a bör kunna köra programmet c:
      discordapp.com/

Edit: Har nu i princip configurerat klart den, om det finns några önskemål kan man alltid skicka pm eller ett meddelande på discord.
      Alla team members får sin team rank, alla andra får nöja sig med ingenting :D

The post was edited 2 times, last by Lord DN ().