Konstigt att GameForce tillåtar fusk!

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Konstigt att GameForce tillåtar fusk!

Hej !
    Jag spelar på nya servern Epsilon. Tyvärr har vi ett problem där med alliansen VIC där enbart går på pirateriet genom fusk.
    Lilla Björn är den som står bakom och hen tycker att det är helt ok att vinna genom fusk och det funkade tills nu .Vi "dom andra" kom på att flytta en tältstad till samma ö 3:93 som omintetgjorde VIC´s insamling av PP där. Det var ju LB1 LB2 LB3 LB4 osv där märkligt nog inte hade besättningsstyrka.
    Plopp! så var plötsligt samma visa på 3:70 ..15 donatorer till VIC, dom är lojala.. OK jag körde en tältstad ditt för att få stopp på det och det funkade,men dom ger sig inte för nu startade dom på en ny ö 83:82 där 15 nya spelare under gudarnas beskydd slog sig ner ikväll på samma ö!
    Jag har anmält Lilla Björn för fusk till GF, men det verkar inte som att dom bryr sig numera. Jag får väl skit för detta inlägg och det är ok då jag känner till reglerna, men reglerna som dom var för i tiden verkar ha upphört på GF.
    Lilla Björn aka Gubben i lådan på Delta..piss ner dig 8o

Edit: Lille Björn och inte Lilla Björn.
    Och att man numera får ha 50 konton på IK med samma ip skal ni veta ni som är ärliga och har spenderat Ambrosia.
    //Nord

The post was edited 1 time, last by 30nord ().

• 30nord wrote:

Hej !
    Jag spelar på nya servern Epsilon. Tyvärr har vi ett problem där med alliansen VIC där enbart går på pirateriet genom fusk.
    Lilla Björn är den som står bakom och hen tycker att det är helt ok att vinna genom fusk och det funkade tills nu .Vi "dom andra" kom på att flytta en tältstad till samma ö 3:93 som omintetgjorde VIC´s insamling av PP där. Det var ju LB1 LB2 LB3 LB4 osv där märkligt nog inte hade besättningsstyrka.
    Plopp! så var plötsligt samma visa på 3:70 ..15 donatorer till VIC, dom är lojala.. OK jag körde en tältstad ditt för att få stopp på det och det funkade,men dom ger sig inte för nu startade dom på en ny ö 83:82 där 15 nya spelare under gudarnas beskydd slog sig ner ikväll på samma ö!
    Jag har anmält Lilla Björn för fusk till GF, men det verkar inte som att dom bryr sig numera. Jag får väl skit för detta inlägg och det är ok då jag känner till reglerna, men reglerna som dom var för i tiden verkar ha upphört på GF.

Och att man numera får ha 50 konton på IK med samma ip skal ni veta ni som är ärliga och har spenderat Ambrosia.

Hej!

Nej, vi har inte ändrat några regler, skulle vi gjort det skulle vi informerat er. Däremot har det varit julledigt osv och då kan det dröja lite. Som du ser är spelteamet tyvärr inte så stort, så vi är en aning underbemannade. (Ni får gärna skicka in en ansökan om ni känner för att hjälpa till :) )

Detta kommer självklart utredas och och åtgärder tas. Jag ber bara om lite tålamod (Och en stilla bön om att jag klarar denna förkylning utan att hosta sönder revbenen)...
    TeamManager Ikariam.se
    TeamManager Bitefight.se
    Board Admin RockShot.com
    Game Operator OGame.US
    IRC admin RunesOfMagic.us
    Supermoderator BattleknightScandinavia
    GameOperator Bitefight.us

• 30nord wrote:

Hej !

Tycker då även att de ska tas upp hur otrevlig du brukar vara när man skriver så fina texter till dig, så får man en massa hat och anklagelser emot sig hela tiden men de är bara att bita i... inget att göra något åt men trots de springer inte jag och gråter ut på forumet för det nord, antar att man får göra som Sverige fick göra igår när man fick utvningar när Kanada förstärkte situationerna bita i det sura äpplet...
  • Konstigt att de största fuskarna skriver om andras eventuella fusk!! Röde orm tex: hur kan han få över 100k pp om dagen?? så många piratfort har han väl inte , vi kan titta på denn eventuella samkörningen mellan vissa alianser också..Och att be andra spelare att piss ner dig.... vilket okultiverat språk. Nej lek med era vänner i stället och prova köra rent spel.
  • Keolis wrote:

Konstigt att de största fuskarna skriver om andras eventuella fusk!! Röde orm tex: hur kan han få över 100k pp om dagen?? så många piratfort har han väl inte , vi kan titta på denn eventuella samkörningen mellan vissa alianser också..Och att be andra spelare att piss ner dig.... vilket okultiverat språk. Nej lek med era vänner i stället och prova köra rent spel.
    Hahaha du måste ju skämta. När vi tillslut också lyckas skrapa ihop stora mängder pp är alltså den enda förklaringen att vi har hackat spelet, men när ni gjort samma sak åter och åter igen är det pga att ni dominerar servern med era sjuka piratskills? Att er armé av kompisar råkar heta "LB" och "donerare" är ju förstås bara pga av deras brist på kreativitet, ingenting annat.

Nää, när ni höll er till utkanten av mappen och var tysta och snälla ( jaa, i alla fall tysta ) var det en sak, men när ni raidar oss i sista sekund innan utdelningen på stora mängder pp och sedan påstår att VI har brutit freden när vi plundrar tillbaks får det fan vara nog! :pump:
  • Raida i sista sekud det är ju ni som gör sånt o det har ni hållt på länge med trots att spelare haft fred med er. jag vet ite hur många gånger ni nollade tex. gubben i lådan på delta sista sekundentills hen mer eller mindre slutade spela där. Sanningen lille vän , försök håla dig till den och skriv inte över ert fulspel på andra. Men ni fortsätter väl med hot o fulspel.
  • Keolis wrote:

Konstigt att de största fuskarna skriver om andras eventuella fusk!! Röde orm tex: hur kan han få över 100k pp om dagen?? så många piratfort har han väl inte , vi kan titta på denn eventuella samkörningen mellan vissa alianser också..Och att be andra spelare att piss ner dig.... vilket okultiverat språk. Nej lek med era vänner i stället och prova köra rent spel.
    Skulle många piratfort ge mer poäng? Det var nåt nytt... Vi är en allians som ställer upp för varandra, du vet exakt vilka vi är och var vi bor! Vi har inga Öar långt bort och vi säger inte som ni gör "flytta genast härifrån annars..."

Har sparat några PM där ni hotar att förgöra servern! Låter väl seriöst va?
    Delta-Krixhjelters

Ledare KxH

• Keolis wrote:

Raida i sista sekud det är ju ni som gör sånt o det har ni hållt på länge med trots att spelare haft fred med er. jag vet ite hur många gånger ni nollade tex. gubben i lådan på delta sista sekundentills hen mer eller mindre slutade spela där. Sanningen lille vän , försök håla dig till den och skriv inte över ert fulspel på andra. Men ni fortsätter väl med hot o fulspel.
    Vet inte ens vad jag ska säga, en mer patetisk kille har jag då aldrig haft att göra med.

Du säger att vi hotar er efter att ha skickat meddelande på meddelande till oss med långa hånfulla beskrivningar om hur ni ska förgöra oss och utrota hela servern, hur lätt det kommer att bli och hur många gånger ni gjort det tidigare (Yea, right!)

Du säger att vi fuskar när du mycket väl vet att ni skapat tiotals med konton endast för att göda er med pp, och att det är den enda anledningen att ni varit framgångsrika på piraterna såväl som den enda anledningen att vi inte varit det.

Du kallar mig liten när din kompis bokstavligt har med "liten" i sitt namn, när ni själva hanterar språket så pass kasst att det oftast inte går att förstå vad ni menar, och när ni trots upprepade piratvinster och brutal aktivitet inte verkar ha utvecklat tillräckligt med hjärnkapacitet för att tillsammans kunna skrapa ihop mer TP än vad jag har ensam (nej, jag har knappt köpt nå resurser alls).

Sist men inte minst anklagar du mig för fulspel på Delta när du säkerligen inte har en aning om vad jag heter där.

Gå och lägg dig din lille skit, och vakna helst aldrig igen. ;)

Forumregler wrote:

§2.5a “Flaming” är inte tillåtet i forumet.
    Uttrycket "flaming" på Ikariam.se Forum tolkas som inlägg som är fientlig och (eller) kränkande mellan två eller flera användare.
    Och därmed har här utdelats en varning! Detta då implikationen av vad som skrivits, trots smileyn, ses som ett hot/önskan om bortgång, vilket Teamet tar allvarligt på.
    /Haara

The post was edited 4 times, last by Haara: Varning ().

• Meister wrote:

Keolis wrote:

Raida i sista sekud det är ju ni som gör sånt o det har ni hållt på länge med trots att spelare haft fred med er. jag vet ite hur många gånger ni nollade tex. gubben i lådan på delta sista sekundentills hen mer eller mindre slutade spela där. Sanningen lille vän , försök håla dig till den och skriv inte över ert fulspel på andra. Men ni fortsätter väl med hot o fulspel.
    Vet inte ens vad jag ska säga, en mer patetisk kille har jag då aldrig haft att göra med.
    Du säger att vi hotar er efter att ha skickat meddelande på meddelande till oss med långa hånfulla beskrivningar om hur ni ska förgöra oss och utrota hela servern, hur lätt det kommer att bli och hur många gånger ni gjort det tidigare (Yea, right!)

Du säger att vi fuskar när du mycket väl vet att ni skapat tiotals med konton endast för att göda er med pp, och att det är den enda anledningen att ni varit framgångsrika på piraterna såväl som den enda anledningen att vi inte varit det.

Du kallar mig liten när din kompis bokstavligt har med "liten" i sitt namn, när ni själva hanterar språket så pass kasst att det oftast inte går att förstå vad ni menar, och när ni trots upprepade piratvinster och brutal aktivitet inte verkar ha utvecklat tillräckligt med hjärnkapacitet för att tillsammans kunna skrapa ihop mer TP än vad jag har ensam (nej, jag har knappt köpt nå resurser alls).

Sist men inte minst anklagar du mig för fulspel på Delta när du säkerligen inte har en aning om vad jag heter där.

Vi har också en del bevis på att ni har betet er fullt men det skippar ni fullt angrepp mot oss! Men det är väll något vi ska ta eller? men när det drabbar er då är de ju stor böla på forumet inte har jag gjort det när jag blivit raidad på delta!?!? Särskilt inte när RG framförallt kommer sista sekunden raider, inte stor bölar jag och anklagar en massa spelare för fusk då inte bara att bita ihop och satsa på nästa runda :P Röde Orm och Fair gör de faktist bra ;) Tur att man har lite hemliga äss i rockarmen ;)
  • Keolis wrote:

Visa ett pm där jag hotar någon!!
    Du kan inte påstå att du samlat alla dina pp på ett ärligt sätt. I dina drömmar kanske men verkligen hehe.
    Skrev jag ditt namn? Jag samlar in ärligt och hur menar du annars? Att jag inte får ta dina eller min allians poäng... Vi är duktiga på att producera och på att raida :)
    Delta-Krixhjelters

Ledare KxH

• Werlis wrote:

Tycker då även att de ska tas upp hur otrevlig du brukar vara när man skriver så fina texter till dig, så får man en massa hat och anklagelser emot sig hela tiden men de är bara att bita i... inget att göra något åt men trots de springer inte jag och gråter ut på forumet för det nord, antar att man får göra som Sverige fick göra igår när man fick utvningar när Kanada förstärkte situationerna bita i det sura äpplet...
    Korrekt att jag är otrevlig mot spelare där helt uppenbart fuskar. Dom skall stängas av direkt! Och därför att jag gråter på forumet är för att få uppmärksamhet om saken så att GF kanske tar tag i det :)
    Sen fick vi ju ett hot som ni kan se på länken.
    i.gyazo.com/439d8f3054670553ec23fef0d0f014e9.png
    //Nord

The post was edited 1 time, last by 30nord ().

• Meister wrote:

Keolis wrote:

kalla mig inte liten jag var med i detta spel innan du o dina kompisar började, på den tiden då vi inte hade pirater utan bara mest krigade mot typ saxsson som tog till palmen så fort det började hetta till. Jag har inte hotat dig eller någon annan , och jag nedlåter mig inte heller att vara så enfaldigt dum som de kommentarer du o de dina verkar ha gott om.
  • Keolis wrote:

kalla mig inte liten jag var med i detta spel innan du o dina kompisar började, på den tiden då vi inte hade pirater utan bara mest krigade mot typ saxsson som tog till palmen så fort det började hetta till. Jag har inte hotat dig eller någon annan , och jag nedlåter mig inte heller att vara så enfaldigt dum som de kommentarer du o de dina verkar ha gott om.
    Jag var nog med förre dig skulle jag tro. Att han kallar dig liten är möjligen för att du kör med fusk och inte skäms för det. Man kan säga mycket om mig och jag kan vara jobbig, men fusk kommer jag inte acceptera. Så lille Keolis..Piss ner dig :)
    //Nord
  • 30nord wrote:

Keolis wrote:

Jag var nog med förre dig skulle jag tro. Att han kallar dig liten är möjligen för att du kör med fusk och inte skäms för det. Man kan säga mycket om mig och jag kan vara jobbig, men fusk kommer jag inte acceptera. Så lille Keolis..Piss ner dig :)
    piss ner dig själv nord :P lalalal ni behöver ju inte bli sura och skryta om vem som har spelat längst ;)
  • Werlis wrote:

piss ner dig själv nord lalalal ni behöver ju inte bli sura och skryta om vem som har spelat längst
    Du kan välja. Vill du försätta med att fuska eller vill du spela på samma villkor som alla vi andra?
    Du verkar som en trevlig person där är med i LilleBjörns allians. Är hen din idol?
    Valet är ditt .
    //Nord
  • 30nord wrote:

Werlis wrote:

piss ner dig själv nord lalalal ni behöver ju inte bli sura och skryta om vem som har spelat längst
    Du kan välja. Vill du försätta med att fuska eller vill du spela på samma villkor som alla vi andra?Du verkar som en trevlig person där är med i LilleBjörns allians. Är hen din idol?
    Valet är ditt .
    vi har väll alla samma vilkor? eller har jag missat något här nu?