Scandinavisk server (SCA)

• Game

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Scandinavisk server (SCA)

Hej jag och en kompis har börjat funderat på en skandinavisk server inte en sammanslagning mellan Norsk, svensk dansk och finsk server osv osv utan en helt ny server.

Jag tror att det skulle bidra till ett på nytt födelse i spelet när dem som fortfarande spelar och brinner för spelet får fortsätta spela. Jag tror även ifall Gameforge marknadsför serverna med i alla Skandinaviska länder så tror jag även att det kommer komma en massa nya spelare och spelet kan återfödas på nytt och jag tror att det kommer bli en livfull server med en massa krig osv osv och jag tror att det skulle gynna alla dem skandinaviska spelarna.

Språket på servern ska vara engelska då det kan vara svårt för alla skandinaviska länder att förstå varandra.

Det är öppet för förslag bara att ösa in :) ^^
    • Detta förslag har varit uppe ett flertal gånger bland annat ifrån mig. Det skulle ge en helt anden dimension till ex. krig mellan allianser och kunde vara väldigt kul. Men GF envisas med att enbart starta nya server på nationell nivå tyvärr.
      Jag kan garanterar att det funkar bra med Norska Svenska och Danska , men tyvärr inte Finska som språk.
      Hoppas att GF rycker upp sig för det kunde bli en framgång .
      //Nord
    • Det har som 30nord säger varit uppe tidigare, i samband med serversammanslagningar osv

OM det skulle bli så att det blir nordiska servrar, önskar jag att Detta:

-dels blir en helt ny server, där alla får börja från start (helst utan pirater)

-dels att de nationella servrarna slås ihop på flera servrar (2-4st), så alla kan välja en efter storlek.
      eller att det per automatik ges begränsningar i storlek (totalpoäng) så inte en 10 mille spelare kan gå in och dominera i en med mindre spelare, typ 1 mille
      Även andra begränsningar kan man tänka sig, tex antal städer

jag håller med 30nord om att det skulle vara enklare med en Sv, No, Dk server språkmässigt

det blev inte så bra med den svenska delta servern, tycker i alla fall jag, där alfa, beta, gamma och delta, blev en sammanslagen, med spelar död som följd

-i samma veva skulle det kunna implementeras fler byggplatser och funktioner, tex ett stall, så visa truppslag kan uppgraderas

-häst drar murbräcka/katapult/mörsare = snabbare förflyttning över land

-att vissa trupper får en ny styrka, häst + spjut ökas på med (tex 2-3X grundstyrkan), på så sätt får de större betydelse mot hoppisar eller svärd

ev inte mot ångisar då de är mer som en stridsvagn

listan kan göras lång på förbättringar
      Delta: Allt i -GMO- / Epsilon: inrikes i -IMR- / Test.en: All in -GMO- / USA Phi [ScaCo]
    • när det gäller förbättringar, tror jag inte att det kommer att hända, tyvärr

jag kan komma med tankar och ider om de vill, då får de svenska / skandinvisktalande GF representanterna kontakta mej (men det kommer inte att hända tror jag)
      då jag har inte kunskap om vad som behövs för att förbättra spelmotorn, mm, så att ge ider är en sak, genomföra dom är en annan :)

det ser mer ut som att det är en defensiv hållning i spelet, dvs att sammanslagningar osv, är deras ide
      det kommer nog inte in tillräckligt med pengar, är min gissning

en offensiv satsning med förbättringar i spelet, skulle gynna båda parter
      mer spelglädje = fler spelare = mer pengar in för GF

att vi fick Zeta servern var nog för att det satsades lite på Epsilon
      nu är det ca 70 spelande på Z och dryga 150 på E
      jag förutspår en sammanslagning av servrarna om ett kvartal ungefär :-/
      var vid ca 25-30% av spelarna försvinner = ca 160 kvar

rättelse
      det är 155 "aktiva" (troligen mer 145) på E, och 66 aktiva på Z (troligen ca 55-60) ger 200-220 = 140-155 kvar om mitt siande stämmer :-/
      Delta: Allt i -GMO- / Epsilon: inrikes i -IMR- / Test.en: All in -GMO- / USA Phi [ScaCo]

The post was edited 1 time, last by 3ttt ().

• Först: Sorry för att det dröjde med svar, haft lite elektronikproblem som förhoppningsvis är fixat nu.

Tycker detta är ett bra förslag, och jag kommer skicka det vidare, så håll tummarna.
      TeamManager Ikariam.se
      TeamManager Bitefight.se
      Board Admin RockShot.com
      Game Operator OGame.US
      IRC admin RunesOfMagic.us
      Supermoderator BattleknightScandinavia
      GameOperator Bitefight.us

• hej disconnect

det är en flerdelad ide

1 - dels original, om en ny skandinavisk server

2 - dels om server sammanslagning

3 - dels om nya funktioner

jag antar att det är om den första, som du refererar till
    • 3ttt wrote:

hej disconnect

det är en flerdelad ide

1 - dels original, om en ny skandinavisk server

2 - dels om server sammanslagning

3 - dels om nya funktioner

jag antar att det är om den första, som du refererar till

Exakt. De två övriga är tyvärr inte möjliga för tillfället, kan jag säga redan nu (pga tekniska saker, GF har bland annat inget fungerande merginsystem för tillfället). Den första kan vara möjlig, det vet jag inte i nuläget men jag återkommer när jag har svar.
      TeamManager Ikariam.se
      TeamManager Bitefight.se
      Board Admin RockShot.com
      Game Operator OGame.US
      IRC admin RunesOfMagic.us
      Supermoderator BattleknightScandinavia
      GameOperator Bitefight.us

The post was edited 1 time, last by Disconnect ().