Dags att komma ut ur garderoben...

• Krig

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

This board is now obsolete and has been put in read-only mode. Please follow this link to reach the new forum and register a new account.

• Dags att komma ut ur garderoben...

Jag vill härmed erkänna mitt fullständiga epsilon-namn: Ban-Arne

Det här är min totalpoäng på epsilon: 311 078

Nedan följer totalpoängen för de som har anfallit mig de senaste dagarna, vilket är en återkommande syssla de har.
      30nord: 1,128,588
      3ttt: 1,116,452

Zodo: 1,043,943

Mackan: 625,730

Tor: 549,748 (Detta var dock förtjänat, jag hämndanföll honom när jag inte kunde hämnas på Zodo.)

Bebben: 430,056

Helium: 389,629

Samtliga av mina städer är ockuperade. I skrivande stund har en av mina alliansmedlemmar en fri hamn. Vi är två aktiva spelare i min allains. Synden vi har begått är att för tre piratomgångar sedan så tog min alliansmedlem Zodos poäng. Och när Zodo sen började anfalla min allierades städer så hjälpte jag till och försvara. Zodo har och hade även då både mer totalpoäng och generalpoäng än mig och min allianskompis tillsammans. Ändå kände han behov att kalla in sin allians, och 30nord. Ibland tror vi att de tänker lämna oss ifred, men de återupptar alltid anfallen. Anfall och plundringar hör visserligen spelet till, men när man är i gravt underläge konstant så blir spelet bara riktigt tråkigt.

Jag har fått uppfattningen att det är Zodo som håller liv i den här konflikten. Jag vill därmed jämna ut förutsättningarna.

Jag ställer härmed dig personligen till svars, Zodo. Jag kommer att påbörja anfall mot dig på delta.
      Jag skulle uppskatta om de som tycker att Zodo behöver backning för en gångs skull håller sig utanför. Ni har ju redan epsilon att anfalla mig på.
    • Jag kommer ur garderoben nu :)
      Ni är 3 medlemmar i alliansen Mjau och ledande i piratligan, ni är mycket duktiga :)
      Din ledare Fanta tastisk plundrade mig på 124000 piratpoäng sista dagen i omgången och ursäkten var att hen hade en dispyt med Röda ormen i min allians. Är det då så jävligt märkligt att jag ger mig på dig ?
      Lämna alliansen och det är lugnt och ha en bra dag :)
      //Nord
    • Ja, vi är tre. Men endast två som är aktiva spelare. Så du tyckte att han var dum som hämnades på någon annan så då gör du samma sak? :)
      Det är faktiskt jag som är den enväldiga ledaren. Men jag försöker styra mina undersåtar lite löst så de inte ska lämna mig. Tänk dig själv att ha en allians som ingen vill vara med i, liksom. Det är ju så sorgligt så man nästan gråter bara av tanken på det. :(
      Faktiskt så var det Röde Orm som började. Av någon anledning gillar han att pirata Fanta. Han tog mina poäng med. Jag kunde ha varit på plats 7 förra omgången. (Men inte anföll jag dig för det.)

Eh, när jag tänker på saken är det du och jag som är offren i det här. Ska vi bli vänner? Det enda som krävs för att få vara min vän är att man befriar mina hamnar lite regelbundet...
    • Som sagts tidigare, vad har delta-servern med epsilon-servern att göra?

Angående bråket på epsilon-servern så har vi gått igenom detta tidigare (sorry för off-topic här eftersom detta inte har med delta-servern att göra). Din allianskompis Fanta Stisk snodde mina piratpoäng i slutminuterna för ett antal omgångar sedan. Fine, det är en del av spelet, det säger jag inget om. Men då är det också min rätt att hämnas, och då går det inte att gömma sig bakom att "jag är så liten, så slå mig inte". Det är också en del av spelet. Jag blandade inte in min allians, och det förklarade jag för Ban-Arne. Eftersom jag hade en större allians så erbjöd jag 1 vs 1 mot Fanta Stisk för att inte eskalera, men Ban-Arne nekade det och började anfalla mig istället. När sedan vår allians gick till motangrepp så blev det gnällande till höger och vänster om hur elaka vi var. Våra anfall ebbade ut när vi tyckte vi visat vår poäng. För några veckor sedan snor Fanta Stisk sedan mina piratpoäng i slutminuterna igen.... Ban-Arne, är du det minsta förvånad över att vi slår tillbaka igen? Och att ni har en dispyt med Röde Orm och 30Nord är helt orelaterat vår strid, och att de också attackerar er nu har inget med oss att göra. Om ni vill slåss mot hela servern på en gång så blir väl resultatet ungefär det som du beskriver ovan?

Om ni vill ha ett slut på det här så kan ni sluta med att sno våra piratpoäng. Att dessutom göra det i slutminuterna före en avstämning är inget annat än en krigshandling. Om ni slutar med det så kanske vi helt enkelt inte känner ett behov av att slå tillbaka? Och så länge du håller Fanta Stisk om ryggen så håller jag dig personligen ansvarig för detta, Ban-Arne.
    • Det är så lustigt att du anser att jag började anfalla dig för att jag befriade en alliansmedlems städer. Om en av dina allierade skulle bli anfallen, hade inte du gjort något då?

Fanta har inte tagit dina poäng på ett tag, eftersom vi inte ville att ni skulle börja anfalla oss igen. Så detta kan du inte lägga på oss. Det är bara det att du är världens mest långsinta människa. Och diplomati är ju uteslutet med er, man får bara meddelanden om att vi "är dummare än tåget" och "hur känns det att vi kommer krossa er?". Du låtsas att det finns en väg ut ur detta för oss, men det gör det inte. Det kan du ju börja med att erkänna.

(Sjukt roligt förresten att folk verkar tro att Fanta är Saxsson, det är det enda med allt det här som faktiskt är roligt.)
    • Jo, Fanta tog mina poäng i slutminuterna före avstämningen i mitten av juli, och då hade jag inte gjort något mot honom/henne på lång tid eftersom jag såg frågan som utagerad. I juli var dock många på semester (inkl jag), så det fanns inget intresse av att spela då. En sådan piratraid blir rätt kostsam, och som jag ser det är det inte långsint att svara på det även om svaret blir fördröjt några veckor. Speciellt som det är andra gången som jag oprovocerat blir attackerad på detta sätt av Fanta.

Jag erbjöd 1 vs 1 och du avslog det så jag förstår inte din logik av att jag som angripen part skulle spela mot er 1 vs 2 och strunta i att ta hjälp av min allians? Och det var du som bröt vårt KF genom anfall på en av mina städer, inte tvärtom. Som svar på din fråga ovan så vet jag inte om jag okritiskt hade hängt på en allianskompis om denne oprovocerat börjat anfalla spelare från andra allianser och dessa svarar. Jag hade nog låtit de reda ut frågan 1 vs 1 om tillfälle erbjöds. Vår allians är en försvarsallians.

De där fraserna ovan som du refererar till kommer inte från mig, så de tänker jag inte kommentera. Vad andra i alliansen säger får stå för dem. Och jag är varken ledare eller diplomat i vår allians, så jag svarar bara för mina egna handlingar. Jag förhandlar inte för vår allians, men jag kan så klart påverka i ena eller andra riktningen.

Jag tänker inte fortsätta att käbbla den här frågan på det allmänna forumet. Du verkar ha en annan bild av läget än vad jag har, och jag låter det stanna vid det här. Vill du något mer så får du höra av dig ingame direkt.
    • det gör inget att du försöker förvrida fakta
      den taktiken har alltid fungerat på IKA :) Eller?

plundrar en spelare en annan spelare uppstår en konflikt, den har du / ni skapat, oavsett om det är pirat eller traditionell plundring
      jag erkänner att du är bättre än mej på piratandet, så jag slår tillbaka på traditionellt vis, just nu block och ockupation :)

jag tycker att piratadet inte ska finnas i spelet, då det gör att en del spelare tröttnar och försvinner :-/
      (men det vet ju alla som läst mina tidigare inlägg)
      vi är nu nere på 98 spelare varav 14 är just nu inaktiva, + att10-20 är pirat banker för andra spelare

att jag inte svarade på ditt "fina" IGM, förstår du nog :)

för övrig skulle jag vilja be en moderator att flyta denna tråd till "rätt" server, epsilon
      Delta: Allt i -GMO- / Epsilon: inrikes i -IMR- / Test.en: All in -GMO- / USA Phi [ScaCo]

The post was edited 1 time, last by 3ttt ().

• 3ttt, tack för notisen om att detta låg i fel forum, då jag missat det tidigare...
      Tråden är nu flyttad, men det ligger kvar en länk på dess ursprungliga plats, för att ingen som letar där ska undra var den tog vägen.
      /Haara
      Är du ny, liten eller allianslös och behöver diplomathjälp?
      Sänd mig IGM/PM så hjälper jag dig gärna!

• Zodo, "dummare än tåget" var det du som skrev. Inte till oss, men om oss. Din diplomat skickade det vidare till mig med kommentaren "hur känns det att vi kommer krossa er?". Men strunt samma. Jag frågade Fanta om dina anklagelser, och han säger att senaste gången piratade han inte dig och skrev till och med till dig att han skulle lämna dig ifred med förhoppningen om att slippa vidare anfall. Detta meddelande ska du inte ha svarat på. Eftersom du hamnade på plats 5 på topplistan så känns det inte som att han har piratat dig i sista minuten som du säger.

3ttt, jag får be om ursäkt för mitt brev. Men jag finner faktiskt extremt nöje i att vara världens sämsta diplomat. Jag älskar att skriva dåliga brev. Jag skulle vilja jobba med diplomati irl. Det är en dröm jag har. Angående "fel server" så vill jag dock inte hålla med. Tråden startades för att meddela hämndauktionen som jag startade på delta.
    • Min Delta-hämndauktion är nu över. Om någon planerar att starta krig inom det närmaste så säg mitt namn 3 gånger framför spegeln i ett mörkt badrum. Jag har en del skepp och trupper för tillfället som jag inte har användning för. Det enda jag kräver i gengäld för mina tjänster är att ni står i skuld till mig för evigt.

OBS! Av någon oförklarlig anledning så flyttades min tråd till Epsilon-forumet. Jag pratar däremot fortfarande om Delta. På Epsilon kan jag inte hjälpa er med något. Förutom om ni är i konflikt och behöver en bra medlare. Det kan jag ställa upp på...
    • 123abc;

Jag flyttade på tråden, då jag efter 3ttts kommentar om fel forum uppfattade det så.
      Dock lade jag för säkerhets skull det så att tråden går att komma åt från båda forumen, så ska inte vara något problem, men med din förklaring förstår jag varför den var lagd där den var.
      Men då den som sagt går att komma åt från båda forumen låter jag det vara som det är, för att inte komplicera det ytterligare...
      Ursäkta krånglet!

/Haara
      Är du ny, liten eller allianslös och behöver diplomathjälp?
      Sänd mig IGM/PM så hjälper jag dig gärna!